fbpx

כיצד עשיתי 200% במסחר סווינג

תוכן עניינים

רז גמליאל - צפו כיצד עשיתי 200 אחוז במסחר סווינג

האם ניתוח טכני מהווה 90% ממסחר הסווינג?

מסחר בסווינג משלב מספר טכניקות ולרוב מורכב מאוד, יש כל כך הרבה נתונים שצריך לקחת בחשבון. יש לנתח את מצב החברה, דוחות קרובים או דוחות שהיו לא מזמן, שווי שוק, קצב חילופי המניות בין המשקיעים וניתוח טכני. כתבתי ניתוח טכני בסוף כי יש נטייה לחשוב כי ניתוח טכני הינו 90% ממסחר בסווינג, אז זהו שזה ממש לא נכון! להיפך.

בחלק התחתון ניתן לראות את איתות הכניסה לעסקה ובחלק העליון את התוצאה לאחר 9 ימים:

כדי לספק לכם הוכחה שזו לא יד המקרה, איתותי הסווינג שלי הכו את שוק המניות האמריקאי ב 50% בשנה האחרונה, הנה לכם גרף המשווה את הביצועים של תיק הסווינג שלי לתעודת הסל SPY:
לצפייה בטבלת ביצועי הסווינג ניתן להוריד בקישור הבא: bit.ly/2b2XUve

למה בחרתי במניית REN לעסקת הסווינג מתוך אלפי מניות?

בואו נצלול לעומק ונבין כמה מהפרמטרים אשר גרמו לי לבחור במניית REN לעסקת סווינג עבורי ועבור המנויים שלי. כעת אתחיל לפרט על הפרמטרים השונים המנחים אותי בבחירת עסקת סווינג ואנסה להסביר את ההיגיון בכל פרמטר, הבה נתחיל:

שווי שוק: חברות בעלות שווי שוק של בין 100 מיליון דולר ל 10 מליארד דולר .אני מעוניין להימנע ממסחר סווינג בפני סטוקס (מתחת ל 100 מיליון דולר) ברף התחתון, ברף העליון אני נמנע ממסחר במניות גדולות (מעל 10 מיליארד דולר). למעשה אני בוחר להתמקד בחברות בעלות שווי שוק קטן-בינוני. מניות פני סטוקס הן תנודתיות ביותר (אותן אני סוחר במסחר יומי) ומניות גדולות הן מאוד טריקיות ולא ברורות, מלחמה בין כסף כל כך גדול גורמת לאי בהירות (האם ניסית פעם לנתח את מניית מקדונלדס MCD או NKE?)

ניתוח טכני – איתור תצורה טכנית בעלת פוטנציאל על הגרף היומי: פריצה, שבירה, ריברסל: זהו למעשה הסינון הראשוני אותו אני מבצע למניות, כך אני יכול להבין את הפוטנציאל ולהגדיר את הסיכון שלי.

סקטור אליו משתייכת החברה – אבחר בחברה אשר אני יכול להבין את פעילות הליבה שלה והפוטנציאל העסקי: דוגמא לחברות שאמנע מהם: חברות בתחום הנדל"ן או מהתחום הפיננסי, חברות שלרוב זזות באיטיות רבה ויש קושי להבין ולנתח את מגוון מקורות ההכנסה שלהם. דוגמא לחברות שאני יכול להבין את עסקי הליבה שלהם:

חברת מובילאיי (MBLY) – מפתחת מייצרת ומשווקת מערכת אוטומטית לרכבים המסייעת במניעת תאונות דרכים. המערכות של מובילאיי נמכרות בכל העולם והחברה גדלה מרבעון לרבעון.

חברת שייק שאק (SHAK) – רשת המבורגרים פופולרית מאוד בארה”ב, הרשת מתרחבת בקצב מהיר ופותחת סניפים ברחבי העולם. רק למען הסר ספק: זוהי אינה המלצה לקנות את המניה של החברות המדוברות אלא הסבר פשוט על חברות עם עסקי ליבה מאוד ברורים.

אילו פרמטרים הכי חשובים לבחירת מניה לעסקה

הודעות חברה חשובות – דוחות רווח והפסד רבעוניים, הודעה על חתימה של חוזה גדול ועוד, אלו הזרזים העיקריים אשר יכולים להניע מניה בכיוון שלך: יש לבצע בדיקה בהודעות החברה האחרונות ובנתונים הכלכליים ולהבין מה הזרז שפונדמנטלי שיכול להניע את המניה בכיוון שלנו: האם היו דוחות שגרמו למניית החברה לעלות, האם המנכ”ל התפטר ועוד.

מספר המניות הסחירות (shares float) – קצב חילוף המניות הינו אחד הכלים המרכזיים בהבנת הפוטנציאל להמשך עליות: אנסה להסביר סעיף זה באמצעות דוגמא על שתי חברות תאומות (חברות מתחרות מאותו תחום, בעלות אותו פלח שוק ושווי שוק) כאשר כמות המניות הסחירות בשתיהן: 10 מיליון מניות.

חברה א’ : עולה ב 100% ביום מסחר אחד. ביום זה מחזור המסחר במניה היה 10 מיליון מניות, משמע 100% ממניות החברה החליפו ידיים ביום אחד.

חברה ב’: עולה ב100% ביום מסחר אחד, ביום מסחר זה נסחרו 1 מיליון מניות בלבד. 10% מכמות המניות הסחירות בשוק החליפו ידיים.

כאשר בוחנים את הפוטנציאל של כל אחת מהחברות להמשך עליות ניתן להבחין בבירור כי לחברה א’ קיים פוטנציאל גבוה בהרבה להמשך עליות מאשר לחברה ב’. למה? בחברה א’, למרות עלייה של 100% ביום אחד, יש כסף חדש וטרי אשר נכנס למניה, סוג של בעלי בית חדשים העשויים לתמוך במניה ולרכוש עוד סחורה במקרה של ירידות. בחברה ב’ לאחר עלייה של 100% במניה, 10% מכמות המניות הסחירות החליפו ידיים בלבד. 90% מבעלי המניות הנוספים בחברה, הכפילו את כספם ביום אחד (100% עלייה) ולא נגעו בו כלל. רוב הסיכויים שחברה ב’ אף תהיה פוטנציאל לשורט יום לאחר מכן.

אז אחרי שעברנו על הפרמטרים המרכזיים המלווים אותי באיתור מניות למסחר סווינג ארכז את הנתונים לעסקה הספציפית במניית REN:

שווי שוק קטן ואטרקטיבי.

עסקי הליבה של החברה היו מובנים וקשורים לתחום קידוחי הנפט.

תצורה טכנית קלאסית – גרף יומי: ריברסל במחזורים נמוכים יחסית המעידים על תמיכה, מהלך איכותי לאחר עלייה של 100% במחיר המניה כמה שבועות קודם, תהליך ההתבססות לקח 3 שבועות כאשר המניה שומרת על רמת המחיר ולא יורדת בצורה דרסטית, תחתית כפולה יומיים ברציפות בשילוב נרות צרים על הממוצע נע 20.

דיווחה על הודעות חשובות מספר שבועות קודם לכן בראשן מכירה של חטיבה אשר הייתה בהפסד ומספר העלאות המלצה.

דוחות קרובים 4 ימים לאחר פרסום העסקה – ציפיתי לתנועה משמעותית לפני הדוחות, במידה והחברה אטרקטיבית משקיעים ירצו להגדיל את הפוזיציה שלהם במניית החברה לפני פרסום הדוחות.

קצב חילוף המניות בחברה העיד על כסף טרי אשר נכנס למניה וממשיך לתמוך בה גם בהתכנסות. מעל 12 מליון מניות זמינות למסחר בשוק. מחזור העליות הראשון שהקפיץ את המניה במעל 100% מאזור ה 4$ לאזור ה $8 החליפו ידיים כל מניות החברה פעמיים לערך (משמע מחזור כולל של 24 מליון מניות). לאחר מכן החברה החלה להתבסס ברמת הזמן ושמרה על רמות מחיר סבירות ללא ירידה דרסטית. במהלך 3 שבועות שלאחר מכן נסחרו 15 מליון מניות, נתון נוסף המעיד כמה המשקיעים מוכנים לתמוך במחיר המניה ולהמשיך לקנות סחורה לקראת המהלך הבא.

לסיכום: ציפיתי למהלך אשר יגיע לפני הדוחות וקיבלתי אותו. השארתי 1/4 פוזיציה לדוחות החברה (הכל בעדכון של מנויי הסווינג מראש) וקיבלתי את המהלך עליו כל סוחר סווינג חולם: REN פתחה בגאפ של 15% לאחר הדוחות סביב מחיר של $9, התבססה במחירים האלו במשך יומיים וטסה לשמיים למחיר של $20. סה”כ מהלך של 200% ב תשעה ימים. עסקת סווינג לפנתיאון. לאחר מכן המשיכה מניית החברה לטוס כלפי מעלה כאשר בימי המסחר האחרונים הגיעה למחיר של $34.

מוזמנים לשתף אותי במייל raz@razgamliel.com

מאחל לכם מסחר מוצלח,

רז גמליאל

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם