fbpx

מה זה פקודות מסחר?

תוכן עניינים

מה זה פקודות מסחר

בעולם ההשקעות והמסחר בשוק ההון, מעבר לאיתור הזדמנויות ונכסים מתאימים למסחר במסגרת האסטרטגיה שלכם וסוג הסוחרים שאתם, צריך גם לבצע בפועל את העסקאות האלו בתוך שוק ההון הרלוונטי. וזה מבוצע מבחינה מעשית באמצעות פקודות מסחר – יחידת המסחר הבסיסית בשוק המבוסס על נכסים ומכשירים פיננסיים. היום נסביר מה זה פקודות מסחר ואילו סוגים נפוצים של פקודות קיימים, חומר בהחלט חשוב למשקיעים וסוחרים הלוקחים את הנושא ברצינות.  

מהותה של פקודת המסחר

פקודת מסחר היא האמצעי הרשמי והמעשי להעברת הוראות ביצוע לברוקר שדרכו אתם סוחרים בשוק הון מסוים, למשל בישראל או בארה"ב, כאשר במהות הכי בסיסית של פקודות מסחר, מדובר על הוראות קנייה או הוראות מכירה של נכסי בסיס מסוימים, כאשר התחום הופך מורכב יותר כשמכניסים למשוואה פקודות מסחר הכוללות תנאים מסוימים מעבר לפשוט "קנייה" או "מכירה".

פקודות מסחר מועברות לברוקר / חבר בורסה דרך פלטפורמות מסחר אינטרנטיות, דרך הטלפון ובאופן ההולך ונעשה נדיר יותר כיום גם במסגרת פגישות פנים אל פנים מול ברוקר, יועץ השקעות וכדומה. כיום יש גם מערכות אוטומטיות להגדרת והעברת פקודות מסחר בפלטפורמות מסוימות – בעיקר בהקשר לפקודות המסחר הכוללות תנאים מוגדרים מראש, מה שמיד יהפוך ליותר מובן.

אמ;לק:

פקודות מסחר משמשות לקנות או למכור מניות, מטבעות, אופציות, סחורות, חוזים עתידיים, אג"חים ונכסים אחרים.

סוגי פקודות מסחר

ישנן פקודות מסחר בסיסיות ופשוטות, פקודות שלא כוללות תנאים מיוחדים או מורכבים במיוחד, ויש גם פקודות מותנות הכוללות תנאים מסוימים שצריכים להתקיים כדי שהפקודה תועבר ותבוצע. כאמור, היום לצד האפשרויות המסורתיות של העברת פקודות המסחר בטלפון או בדיגיטל לברוקרים, פלטפורמות המסחר הטכנולוגיות מאפשרות יישום פקודות גם אוטומטית דרך כלי הגדרה פשוטים וידידותיים.

אלו הסוגים העיקריים של פקודות מסחר בשווקים הפיננסיים הגלובליים:

  • פקודת שוק / מרקט: פקודה המגדירה לברוקר להשלים את הפעולה במחיר הזמין הבא הקיים בשוק. כך שלפקודות אלו אין מחיר יעד מוגדר אלא פשוט פעולת ביצוע לגבי עסקה או פוזיציה – קנייה או מכירה במחיר השוק הנוכחי בעת ביצוע בפועל של הפקודה. זוהי פקודת המסחר הפשוטה והבסיסית ביותר.
  • פקודת לימיט: הוראה לקנות נייר ערך רק כאשר הוא יגיע למחיר יעד מוגדר – גבוה או נמוך לעומת השער הנוכחי שלו (שער השוק הנוכחי). כך לא צריך כל הזמן לבדוק את מחיר הנכס אלא אפשר להיכנס לפוזיציה רק כאשר המחיר יגיע לרמה שבה אתם חושבים שכדאי לבצע קנייה. באותו אופן יש פקודת לימיט במכירה, כאשר הכוונה היא למכור ני"ע כאשר יגיע למחיר מוגדר מראש
  • פקודת עצירת הפסד / Stop Loss: פקודת מסחר מסוג לימיט, המיועדת לצמצם הפסדים במקרה שעסקה הולכת בכיוון ההפוך מזה שחזיתם. פקודת סטופ לוס היא חשובה מאוד במקרים רבים ויכולה למנוע הפסד של כל כספי ההשקעה, כאשר מגדירים שער מסוים (או אחוזי הפסד) שבו העסקה נסגרת אוטומטית כדי לצמצם את ההפסד.
  • פקודת מימוש רוח / Take Profit: פקודת מסחר הופכית לסטופ לוס. במקרה הזה הפקודה כוללת שער/מחיר לנייר הערך (או לפי אחוז רווח) שבו הפוזיציה נסגרת אוטומטית והרווח עובר לחשבון הסוחר – אפילו עם כיוון נכס הבסיס ממשיך לכיוון יותר רווחי לאותה פוזיציה. כך אפשר לוודא שיוצאים מעסקה במצב של רווח.
  • פקודת Trailing Stop: פקודת מסחר מסוג סטופ שהינה מורכבת ומותנית יותר מפקודת סטופ לוס רגילה, מיועדת לממש עסקה ברווח ולמנוע כניסה להפסד. מחיר הפעלת הפקודה משתנה בהתאם לביצועי נייר הערך, למשל כאשר המחיר מתחיל לרדת לאחר עלייה. פקודת טריילינג סטופ יכולה למשל להגדיר כי אם ני"ע יורד ב-10% מהשער הגבוה ביותר בפרק זמן מסוים, אז מבוצעת מכירה וסגירת העסקה, כדי לממש רווחים ולמנוע הפסד גדול יותר.

כמו כן יש גם פקודות לימיט או מרקט מורכבות יותר מהפקודות הבסיסיות, כאלו המיועדות למקרים בהם למשל אי אפשר לבצע את הפקודה במלואה מבחינת סכום או כמות ניירות ערך זמינים בשוק – למשל פקודת ביצוע מיידי או ביטול, פקודת ביצוע מלא או חיסול העסקה ופקודות ICE המגדירות לימיטים לחלקים שונים בתוך עסקה אחת.

 

רוצים לשמוע עוד ולהבין יותר לעומק את פקודות המסחר וכיצד יישום חכם שלהן יכול לעזור לכם להפוך לסוחרים רווחיים ומצליחים יותר? צרו קשר כדי לשמוע עוד על מסלולי ההכשרה והצמיחה שלנו.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם