fbpx

איזה סוג סוחר אתה? היכרות עם התנהגויות מסחר

תוכן עניינים

האם אנו יכולים לזהות כיצד סוחרים מתנהגים

עולם המסחר הפיננסי בשוקי ההון הוא מורכב, לכן זה לגמרי הגיוני שבתוך העולם הזה יש גם סוגי סוחרים שונים והתנהגויות מסחר שונות, כאשר חשוב להבין מראש איזה סוג סוחר אתם כדי להצליח יותר ולפעול בצורה מושכלת יותר. התנהגות מסחר ואופן קבלת החלטות במסחר פיננסי הם נושאים המרתקים אקדמאים, סוחרים, מדריכים לשוק ההון ופסיכולוגים כבר שנים – היום נסביר לגבי סוגי סוחרים בשוק ההון ונכיר לכם התנהגויות מסחר נפוצות.

האם אנו יכולים לזהות כיצד סוחרי מניות מתנהגים, להתאים אותם לקטגוריות מסחר מסוימות ולהבדיל ביניהם? באיזה אופן האופי, הרגשות והמצב המנטלי משפיעים על החלטות מסחר? האם החלטות קנייה ומכירה של נכסים מושפעות רק מניסיון, ידע ומיומנות או האם יש מעבר לכך? כיצד נבין מה דרוש כדי להיות מצליחים במסחר? כל אלו שאלות הרלוונטיות מאוד לנושא של סוגי סוחרים בשוק ההון והתנהגויות מסחר, לכן אלו שאלות חשובות להתפתחות ולהצלחה שלכם בשוק.

סוחרים חדשים העושים את צעדיהם הראשונים בשוק

אם אתם חדשים לעולם המסחר ורק צועדים את צעדיכם הראשונים במסע המרתק של השקעות ומסחר בשוקי ההון, מיד תוגדרו כסוחרים חדשים או "טירונים" (כולם מתחילים כך כמובן, ומתפתחים וגדלים לאורך זמן). בקטגוריית סוחרים זו, ידע וחינוך הם קריטיים, כיוון שאלו הכלים שישמשו אתכם להצדיק את העסקאות שלכם ואת בחירת הנכסים להשקעה. רכישת ידע, כלים וחינוך למסחר תאפשר לכם פחות לפחד, לחוש יותר בטוחים בצעדים שלכם ולעשות מהלכי מסחר חכמים יותר, כמו גם לנטרל היבטים כמו מסחר "רגשי", פחד מהפסד, חמדנות יתר וכדומה.

אך מעבר לזה, כאשר בוחנים סוחר מניות בשוק ההון מבחינה פסיכולוגית ומבחינת אסטרטגיות מסחר, ובנטרול ההסתכלות על סוחר כחדש לעומת ותיק, עולים חמישה סוגים עיקריים של סוחרים, סוגים הנגזרים מהתנהגויות מסחר נפוצות – מיד הפירוט.

סוגי סוחרים בשוק ההון והתנהגויות המסחר שלהם

  1. מתזמני שוק: סוחרים המנסים להגיע להשערות מושכלות לגבי כיוון של נכס בסיס שבו הם שוקלים להשקיע, כמו גם מתי להיכנס לעסקה ומתי לצאת ממנה. סוחר כזה מנסה לתזמן את השוק כדי להשיג תשואה עודפת על ביצועי השוק הממוצעים, זאת תוך שימוש מגמות כלכליות ופיננסיות, אינדיקטורים טכניים וניתוח גרפים. סוחרי יום יהיו לא אחת מתזמני שוק.
  1. סוחרים פונדמנטליים: משתמשים בעיקר בטכניקות של ניתוח פונדמנטלי של נכסים, קטגוריות השקעה וביצועי שוק – התבססות על נתונים כלכליים ואינדיקטורים כמו דיווחים לבורסה, התפתחויות כלכליות, מדיניות ופיננסיות, דו"חות כספיים וכדומה ופחות על ניתוח ביצועים של נכס הבסיס. משקיעי ערך ומשקיעים לטווח ארוך יעדיפו במקרים רבים לפעול כסוחרים פונדמנטליים.
  1. סוחרי "רעש": סוחרים הפועלים באופן יותר אימפולסיבי ולעיתים אף רגשי, מנסים לזהות הזדמנויות בשוק ולייצר רווחים גדולים, לאו דווקא לפי ניתוח כלכלי מסודר וספציפי אלא יותר לפי תחושה או תפיסה של הבנת הסנטימנט הנוכחי בשוק. סוחרים שלא מפחדים מרמת סיכון גבוהה, מתנודתיות ומספיגת הפסדים מעת לעת. מחפשים בעיקר נכסים בתמחור חסר או כאלו העומדים לפני פריצה (או קריסה במקרה של פוזיציות שורט).
  1. סוחרי מגמה / סנטימנט: סוחרים השואפים להיכנס לפוזיציות השקעה לפי המגמה הרווחת בשוק ולגבי אותו נכס בסיס, באותה נקודת זמן מוגדרת, כמו גם לצאת מהעסקה בהתאם לשינויים במגמה. אסטרטגיית מסחר זו שואפת להבין כל הזמן כיצד השוק הולך לפעול וכיצד "מרגישים" יתר הסוחרים בשוק לגבי נכס בסיס מסוים. סוג מסחר זה מיישם ניתוח של חכמת המונים וזיהוי מגמות בהתנהגויות של נכסים ומדדים.
  1. סוחרי תנופה / מומנטום: סוגי סוחרים הפועלים באופן הדומה במובנים מסוימים לסוחרי מגמה. קטגוריית מסחר המבוססת על יצירת אסטרטגיית מסחר הנסמכת על מידע טכני ונתונים המראים על כיוונו של נכס. סוחרי מומנטום לרוב מציגים מיומנות גבוהה בהבנת האופן בו שווקים פועלים ואלמנטים המשפיעים על ביצועי נכסים שונים, כולל יישום טכניקות מורכבות כמו הערכת סיכון, תזמון תנודתיות, גידור וכן הלאה.

מצליחים לזהות את עצמכם בסוגי הסוחרים שציינו? רוצים להבין יותר לעומק איזה סוג סוחרים אתם ובעיקר כיצד לזהות הזדמנויות ולסחור בצורה חכמה, יעילה וברת קיימא בשוקי ההון האטרקטיביים בעולם? צרו קשר או השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם