fbpx

סופו של כל בלון – על מניית DRYS וחברות הספנות

תוכן עניינים

מנית DYRX מסקטור הספנות עולה במעל 130% ומתרסקת תוך כמה ימים במעל 70%

רוח גבית מפרסום הדוחות

אתחיל מהתחלה, התקופה: יום בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית – 9.11.2016. חברת DRYS הינה חברה מוכרת בתחום הספנות, שוויה הצטמק ל 8 מליון דולר בלבד במהלך השנים האחרונות עקב חובות כבדים לספקים השונים ולבעלי המניות. 

החברה מפרסמת דוחות רווח והפסד, בדוחות ניכר כי ההפסדים הכבדים הצטמצמו באופן משמעותי וישנה אפשרות שהחברה תצליח לעמוד בכל התשלומים לבעלי החוב שלה. במקביל לפרסום הדוחות, בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית באותו היום, ה – 9.11.2016, מעניקה רוח גבית לתחום הספנות כאשר משקיעים רבים מעריכים כי טראמפ יפתח את נתיבי הסחר ויסייע בצמיחת הכלכלה, נתון מאוד מעודד עבור חברות אלו.

חברות הספנות השונות הנסחרות בבורסה האמריקאית נהנו מגל חסר תקדים של קונים לאחר בחירתו של דונלד טראמפ. כסף טיפש עשה את דרכו אל תוך מניות החברות ללא הכרה וללא כל בדיקת ערכן האמיתי.

התוצאה: עוברים מספר ימים והמשקיעים מאבדים את רוב השקעתם. תופעה זו נקראת PUMP AND DUMP והיא תופעה ידועה בשוק המניות וקוראת לעיתים קרובות במניות קטנות אשר שוויים מתנפח בחוסר פרופורציה מוחלט. כך קרה עם מניות הקנאביס השונות בחודש נובמבר 2016.

כל סקטור הספנות נסחף אחרי הזינוק של מניית DYRS

לאחר יום אחד של מסחר בלבד , ה – 10.11.2016, מניית DRYS מזנקת יותר מ 130%. ממחיר של 5.1$ ל – 11.9$. מחזור המסחר: 5.6 מליון מניות. שלב ה PUMP, ניפוח המחירים החל באופן רשמי. חושבים שזה הסוף? ממש לא, מניית DRYS ממשיכה לקבל רוח גבית והמשקיעים ממשיכים לקנות את המניה ללא כל אבחנה וניתוח של נתונים כלכליים. עוברים 3 ימים נוספים והמניה מגיעה למחיר של 120$! 2200% של עלייה ב 5 ימי מסחר.

מניית DRYS משכה איתה את כל סקטור הספנות כאשר חברות רבות עלו גם הן במאות ואלפי אחוזים במספר ימים: SINO – מ 1.16$ ל 14$ (1400%+) DCIX – מ 2.41$ ל26$ (970%+) ESEA – מ 1.2$ ל 8$ (660%+) המשקיעים המעורבים במסחר בחברות אלו אינם מנהלי קרנות או גופים מוסדיים, אלו מבצעים החלטות שקולות על בסיס שווי ריאלי של חברות. משקיעים אלו הם אנשים פרטים ללא ידע או רקע בשוק ההון, הם הכסף הטיפש שעל גבו סוחרים מקצועיים מרוויחים את כספם.

מניית החלום (ושברו)

המשקיע הפרטי קונה את המניה כמניית חלום, בין אם הוא שמע על כך מחבר או קרא כתבה בעיתון, הכסף מוזרם לתוך המניה ללא כל חישוב של שווי ריאלי ובדיקה של דוחות החברה.

 

בתאריך ה 16.11 חברת DRYS נסחרת במחיר של 120$ במסחר המוקדם ואז מופעל מנגנון הפסקת המסחר, מתקבלת החלטה להפסיק את המסחר במניה, ביום זה המסחר לא חודש כלל. מניית DRYS חוזרת להיסחר בתאריך ה 17.11 והתוצאה כלפי המשקיעים עגומה בהחלט, קריסה של 70% ויותר בפתיחת המסחר, DRYS מסיימת את יום המסחר במחיר של 11$. רק יום לפני היא נסחרה במחיר של 120$. שלב ה DUMP במלוא עוצמתו. שאר חברות הספנות צוללות גם הן והבלון מתפוצץ באופן סופי. PUMP AND DUMP קלאסי.

 

כך זה נראה בגרף, עלייתן ונפילתן של מניות הספנות: DRYS, SINO, DCIX ו ESEA:

צר לי על משקיעים רבים אשר איבדו את כספם, לאחר 9 שנים בשוק המניות ומעבר מהצד של הכסף הטיפש למסחר מקצועי, אני יכול לומר שזוהי דרכו של העולם וככה אנשים לומדים להתנהל בצורה מקצועית ושקולה יותר.

גם אני התחלתי את דרכי כשהייתי כסף טיפש והשקעתי ללא כל ניתוח אלא על בסיס המלצה מחבר וגם אני הפסדתי 80% מכספי בהשקעה הראשונה שלי. תקופה קצרה לאחר מכן החלטתי להתמקצע בתור סוחר יומי וסוחר סווינג, זהו היתה התהליך אותו עברתי. נכון להיום, 12 שנה אחרי, שום דבר לא השתנה, רק האנשים מתחלפים והדפוס שלנו בתור בני אדם חוזר על עצמו. רז גמליאל.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם