fbpx

האם מסחר במניות פני סטוקס יגדיל לכם את חשבון המסחר?

תוכן עניינים

איך אפשר להרוויח ממסחר במניות פניסטוקס

מהן מניות פני סטוקס – Penny Stocks ?

כאשר מתחילים להתעמק במסחר בשוק ההון, צפים ועולים כל מיני ביטויים מקצועיים לגבי טכניקות השקעה ומכשירים פיננסיים הזמינים לכם כסוחרים ומשקיעים, מונחים שלא תמיד תכירו מיד ואשר מצריכים לימוד והתעמקות נוספת. מניות פני סטוקס (Penny Stocks) הן בהחלט מונח שכזה, אשר עולה לא אחת בהקשר למסחר יומי, מסחר סווינג ושאר שיטות מסחר – אך אינו תמיד מובן לגמרי לסוחרים הפוטנציאליים.

לכן היום נתמקד במניות פני סטוקס, נסביר מהן, מה המאפיינים שלהן, ההזדמנויות שהן מציעות כמו גם הסיכונים המגיעים עם מסחר מניות פני סטוקס.

מהותה של מניית פני סטוק

כפי שניתן להבין מהשם "מניות פני סטוקס", אלו מניות בעלות שווי נמוך, לפעמים באמת שווי של סנטים בודדים לכל יחידת מניה. השם נובע מהמונח האנגלי/אמריקאי לסנטים או לחלקי הכסף הקטנים ביותר, Pennies. באופן רשמי, מניות פני סטוקס יוגדרו כאלו כאשר הן יורדות לשווי, פר יחידה כמובן, של פחות מ-$5, אך בחלק מהבורסות הרף הזה נמוך יותר ומוגדר בערך מניה של $1 ומטה.

באופן טבעי, מניות פני סטוקס קטנות וזולות אלו ישתייכו לרוב לחברות קטנות יחסית, פחות וותיקות או פחות מבוססות עסקית במציאות הנוכחית. במקרים רבים מאוד אלו חברות בעלות שווי כולל של פחות מ-100 מיליון דולר ולא אחת המניות הללו נסחרות OTC ("מעבר לדלפק") ולא בבורסות הגדולות והמפוקחות יותר כמו NYSE או נאסד"ק.

מניות פני סטוקס רבות נסחרות בשווי נמוך מאוד, למשל 10 סנט, לכן ניתן להבין את המשיכה שלהן עבור סוחרים מתחילים וגם סוחרים מנוסים ומקצועיים יותר העוסקים בעיקר בטקטיקה של מסחר יומי או שיטות מסחר מהירות אחרות. זאת מכיוון שתנודות קטנות יחסית בשווי של מניות זולות אלו, יכול להביא פוטנציאלית לרווח משמעותי – למשל, בהמשך לאותה דוגמה, אם מניה בשווי $0.1 עולה במחזור מסחר ער לשווי של $0.3, מדובר, באחוזים, על קפיצה משמעותית מאוד.

איך מניות פני סטוקס (Penny Stocks) עובדות – המשמעות של מניות זולות אלו

באופן כללי, מניות פני סטוקס פועלות באותו האופן ולפי אותו מודל פיננסי כמו מניות גדולות בהרבה, אך בהחלט יש מאפיינים שונים וייחודיים למסחר עם מניות זולות וקטנות אלו, בנוסף לאלו שכבר ציינו לעיל. נעבור על האלמנטים המרכזיים:

  • בגלל התמחור הנמוך מאוד של מניות אלו, פוטנציאל הרווח (Upside) בהן כביכול גבוה יותר, אך סיכוי זה מגיע גם לצד סיכון גבוה יותר להפסד פיננסי – אפילו במחירים הנמוכים ממילא של מניות אלו.
  • כאמור, מניות Penny Stocks נסחרות לרוב OTC ולא בבורסות הגדולות, מה שנקרא לא אחת גם מניות Pink Sheet. המשמעות היא שחברות פני סטוקס, אינן נדרשות באותה רגולציה ובאותן אמות מידה פיננסיות ומקצועיות כמו מניות גדולות יותר הנסחרות בבורסות כמו נאסד"ק או NYSE. יש בכך מרכיב של סיכון ולכן קריטי ללמוד את התחום היטב ולעבוד עם כלי בקרה וניהול סיכונים.
  • מניות פני סטוקס נוטות להיות פחות נזילות לעומת מניות גדולות ויקרות יותר, גם בגלל מחירן וגם בגלל מחזורי מסחר קטנים משמעותית. זה מעלה את הסיכון (וגם את הפוטנציאל…) לתנודתיות חזקה יותר במחיר המניות.
  • במסחר במניות פני סטוקס, השאיפה היא לרוב קצרת טווח ומבוססת על ניתוח טכני מושכל ולא אחת טכנולוגי של ביצועי המניה כדי לאתר זינוקים בערך של מניות זולות אלו. זה לא מסחר המתבסס על הפעילות העסקית או על ניתוח פונדמנטלי מעמיק של הנכס הספציפי – כי כנראה שאם מניה נסחרת בשווי כה נמוך, אז מבחינה עסקית "טהורה", יש לכך סיבה טובה.

לסיכום: מסחר במניות פני סטוקס בהחלט יכול להניב תשואות מרשימות ויפות, אך הוא בהחלט טומן בחובו סיכונים לא קטנים וחשוב מאוד שאם נכנסים לתחום תנודתי ודינמי זה של מסחר פיננסי, לעשות זאת עם ההשכלה הפיננסית המתאימה ועם עיניים פקוחות וכלי מעקב מדויקים.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם