fbpx

איך מנתחים גרפים בשוק ההון?

תוכן עניינים

ניתוח גרפים בשוק ההון

אין ספק כי אחד הדברים שכי מרתיעים אנשים כאשר הם נכנסים לעולם המרתק והדינמי של מסחר בשוק ההון הוא גרפים של מניות ונכסים פיננסיים, כאשר כפי שנסביר מיד חלק מהגרפים הללו בהחלט מורכבים יותר מ"סתם" גרף המראה תשואה לאורך זמן. אך בעוד שישנם גרפים מורכבים יחסית, בהחלט אפשר ללמוד איך לנתח אותם וכמובן שניתן להפיק מגרפים שונים ורבים מידע רב ערך, מידע שיכול לשפר את הרווחים שלכם!

על השאלה "איך מנתחים גרפים בשוק ההון" אפשר לענות בקורס מסחר מלא ומקיף, אך ננסה לדחוס את העיקר כאן במאמר הזה – כאשר חשוב שלא להיבהל או להיות מורתעים מגרפים ומניתוח שלהם, אלא ללמוד את הנושא, להתפתח כמנתחי גרפים ונכסים ולשפר את העסקאות ואת הרווחים שלכם בשוקי ההון.  

הבסיס של ניתוח גרפים שוק ההון

כל הקונספט של ניתוח גרפים של נכסים פיננסיים בשוקי ההון ועל פי ניתוחים אלו להגיע להחלטות לגבי פוזיציות וטקטיקות מסחר נובע מהתפיסה הרווחת שהשוק הפיננסי הוא מנגנון יעיל, משוכלל וחכם, כאשר בפועל כל המידע הזמין על הנכסים בשוק ההון, זמינים ומגולמים בביצועי השוק. מכאן שניתוח חכם ומושכל של גרף יכול מאוד לסייע לסוחר להבין לגבי כיוון או ביצועים של נכס מסוים וכך להגיע להחלטות לגבי עסקאות לגבי אותו נכס או מכשיר פיננסי.

כמה אלמנטים בסיסיים בתהליך ניתוח גרפים שוק ההון הם כדלקמן:

  • חשוב לבחון את הגרפים הרלוונטיים לכם, לפני ותוך כדי כניסה לפוזיציות, ברמה יומית (גרף יומי) ולעיתים גם בגרפים שעתיים אך גם ברמה שבועית וחודשית.
  • יש לבחון אחוזי עלייה או ירידה, לזהות מגמה בתקופה הנבחנת ולהבין ברמת ניתוח פונדמנטלי ודיווחים חדשותיים מדוע הייתה למשל מגמה מעל הממוצע.
  • באופן גורף, קיים קשר קוהרנטי ואפקטיבי בין גרף ניתוח טכני של מכשיר פיננסי לבין ביצועי המניה ברמה הפיננסית ודיווחים שפורסמו לגבי אותה מניה בתקופה הנסקרת.

סוגים נפוצים ומרכזיים של גרפים בניתוח טכני של נכסים פיננסיים

כאשר אנו מדברים על השאלה איך מנתחים גרפים בשוק ההון, הכוונה שלנו כאן היא בעיקר לגרפים של ניתוח טכני – טכניקת ניתוח נכסים המסתמכת על ביצועים מספריים של נכסים, מתוך אותה תפיסה שהביצועים מגלמים את כל המידע על אותו נכס בשוק. מכאן שאלו גרפים יותר ומרכבים ואינפורמטיביים מגרפים פשוטים ש"רק" מראים את העליות או הירידות בשווי מניה לאורך תקופה ארוכה.

הניתוח הטכני פועל לצד, כנגד או באופן משלים (תלוי באסטרטגיית המסחר שלכם ובאיזה סוג סוחרים אתם) לניתוח פונדמנטלי, אשר עוסק פחות בניתוח גרפים אלא יותר בדיווחים חדשותיים על נכסים ובהקשר להם, מדדים, דו"חות כספיים, כלכלה, גיאו-כלכלה וכיוצא באלו.

נשים לרגע את המהות והפילוסופיה של הניתוח הטכני ככלי לביצוע החלטות מסחר בשוק ההון ונתרכז בסוגים הנפוצים של גרפים של ניתוח טכני – גרפים אשר מראים את ביצועי מניה או נכס בסיס אחר בתקופת זמן מוגדרת, ברמת פירוט גבוהה ומעמיקה ועם אלמנטים שונים.

  • גרף נרות יפניים: הסוג הנפוץ והשימושי ביותר בניתוח טכני, מציע ויזואליות מאוד נוחה לניתוח ביצועי מניות. הגרף מתאר תקופה מוגדרת ומורכב מהרבה נרות, כאשר כל נר מסמל תקופת זמן קטנה יותר בתוך הזמן הכולל של הגרף ובנר רואים את השער הגבוה ביותר לפרק הזמן, השער הנמוך ביותר, שער הפתיחה ושער הסגירה. נר ירוק מסמל עלייה בשער בסגירה ונר אדום יסמל ירידה בשער בסגירה.
  • גרף שערי סגירה: המראה את מחיר הסגירה וגם את השער הנמוך והגבוה ביותר בתוך תקופת זמן מוגדרת.
  • גרף מקלות: סוג נוסף המראה לאורך תקופה מסוימת ובפירוק לזמנים ומגדרים בתוך אותה תקופה את שערי הנכס הנסקר.
איך לנתח גרפים של מניות

להוציא מידע מעשי מגרפים של ניתוח טכני

השלב המעשי של ניתוח טכני משמעותו להבין דברים מתוך הגרף, להשתמש בכלי ניתוח שונים ולהגיע למסקנות לגבי הנכסים שאותם מנתחים. כך למשל לפי התצורות של גרף נרות יפניים אפשר לנתח מגמה או היבטים אחרים לגבי ביצועי מניה ולהעריך מה יקרה עם אותה מניה ולפי זה לבצע החלטות מסחר, למשל כניסה לפוזיציה או סגירת פוזיציה. יש מגוון רחב של אינדיקטורים/מתנדים טכניים העולים מהגרף, הקלאסיים שבהם משתמשים כדי להסיק מסקנות בניתוח גרפים בשוק ההון הם:

  • קווי מגמה:מתיחת קווים על גבי הגרף, כדי לזהות מגמות.
  • זיהוי תבניות החוזרות על עצמן בביצועי נכס בסיס.
  • ממוצעים נעים: כלי ניתוח סטטיסטי, משמש לקבוע האם מחיר מניה מעל או מתחת לממוצע הנע הכללי שלה, משמש לקבוע מגמה של הנכס.
  • VWAP: אינדיקטור של מחיר הנכס בשקלול של נפח המסחר, כאשר נפח המסחר מהווה מתנד טכני חשוב.

נגענו ממש בקצה המזלג בשיטות ובהיבטים של ניתוח גרפים שוק ההון, כאשר זהו בהחלט מרכיב חשוב בביצועי מסחר טובים, ברי קיימא, מושכלים ועם ניהול סיכונים איכותי. לכן למרות שהנושא יכול להיות קצת "אפור" ובהחלט טכני, חשוב להתעמק בו וללמוד אותו היטב – זה יעזור לכם להרוויח יותר כסף.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם