fbpx

השקעה בנדל"ן VS השקעה בשוק ההון?

תוכן עניינים

השקעה בשוק ההון VS נדל"ן

נדלן או שוק ההון מה עדיף לחשבון הבנק שלכם?

בעולם הרחב, המרתק והדינמי של השקעות, לרוב יש שני תחומים ה"מתחרים" ביניהם על המקום הראשון מבחינת יוקרה, הזדמנויות ובעיקר מבחינת תפיסת המשקיעים מהו השוק האיכותי והמשתלם יותר להשקעה. עוד לפני שנתחיל לדון בנושא של השקעה בנדל"ן VS השקעה בשוק ההון, נאמר כמובן שמדובר על תחום מורכב וכי בפועל שני אפיקי השקעה שונים אלו לא מתחרים זה בזה כלל.

אבל דיפלומטיה בצד, אתם כאן כדי לקבל תשובה לאחת השאלות הנצחיות בהשקעות, מה עדיף, להשקיע בנדל"ן או בשוק ההון? התשובה, מן הסתם וכפי שכבר בטח הבנתם בצורה כזו או אחרת, היא שזה מאוד תלוי – בסיטואציה, בהיקף ההשקעה, בטווחי זמן ובסוג המשקיעים שאתם. כאשר לצד אמירה כללית זו, אני מגיע מתחום ההשקעות בשוק ההון, כך שבמובנים רבים אני מדבר ומסביר מתוך פוזיציה ותפיסת השקעות מסוימת. כעת אסביר את גישתי, לפי נתונים וניסיון, ואתן לכם את "שני הסנט" שלי בהקשר לשאלת השקעה בנדל"ן VS השקעה בשוק ההון.

 

התשובה הקצרה – השקעה בשוק ההון עדיפה, קלה ויעילה יותר

נתחיל דווקא בתשובה הקצרה והתמציתית לגבי הגישה שלי בין השקעה בנדל"ן או שוק ההון. אמנם השקעות נדל"ן זוכות לא אחת למוניטין יותר יוקרתי, "רציני" וכתחום השקעה הנחשב ארוך טווח, סולידי ומרשים יותר, אך התשובה הקצרה והכללית עבור רוב המשקיעים היא שהשקעה בשוקי ההון עדיפה, קלה, יעילה ומתאימה יותר לעומת כניסה לתחום השקעות הנדל"ן.

כמובן שזה לא אומר, בשום נקודת זמן, שהשקעות בשוק ההון מנצחות אבסולוטית השקעות נדל"ן וכי עליכם לזנוח פנטזיות או תכנונים להשקעה פיננסית בנכס פיזי ממשי. אידיאלית, תוכלו להקצות מספיק משאבים וכספים כדי לשלב וליצור תיק השקעות בשוק ההון וגם השקעה כזו או אחרת בנדל"ן ממשי (הכוונה לא רק דרך השקעות נדל"ן בשוק ההון – אפשרות שאפשר לדון עליה בהרחבה ובנפרד).

השקעה בבורסה
וול- סטריט הבורסה האמריקאית

יתרונות של השקעה בשוק ההון לעומת השקעות בנדל"ן

להשקעות בבורסה ובמכשירים פיננסיים שונים בישראל ובעולם יש המון יתרונות ואני לגמרי מאמין אדוק שכל אחד ואחת צריכים להיות מושקעים אקטיבית בשוק ההון כדי לייצר עתיד כלכלי טוב יותר – לא רק דרך פנסיות וקופות גמל. אך היום נתמקד ביתרונות של השקעה במסחר במניות לעומת, או בהסתכלות, על האפיק של השקעות נדל"ן.

  • למרות גודלו ומורכבויות שבהחלט קיימות בו, שוק ההון פשוט וקל יותר לעומת שוק הנדל"ן – מבחינת כניסה להשקעה התחלתית. אפילו שאומרים שנדל"ן "תמיד יעלה" וכי זו השקעה בנכס פיזי שלכם.
  • אפשר להיכנס להשקעה בשוק ההון עם סכומים התחלתיים משמעותית קטנים יותר לעומת השקעות נדל"ן, כולל השקעה ללא כל נטילת אשראי או שימוש במינוף.
  • בשוק ההון אתם יכולים לקבוע ולנהל השקעות לטווחי זמן משתנים, מטווח יחסית קצר או בינוני ועד טווחי זמן ארוכים מאוד. בנדל"ן, בגדול, טווח ההשקעה הוא תמיד ארוך מאוד.
  • השקעה בשוק ההון מאפשרת פיזור סיכונים רחב הרבה יותר מנדל"ן וגם ניהול סיכונים יעיל ומהודק יותר מבחינת סוגי הנכסים, סכומים, שווקי ההשקעה וכיוצא באלו.
  • את רוב ההשקעות בשוקי ההון – למשל מניות, קרנות נאמנות, תעודת סל וכדומה – אפשר לממש במהירות ובפשטות ולקבל כסף נזיל אם עולה הצורך לכך. הרבה יותר קשה, ארוך ומורכב לממש נכס נדל"ן.
  • בהשקעות בשוק ההון אתם יודעים מראש כמה מס תשלמו על רווחים, בנדל"ן המיסוי על רווח לא תמיד ידוע מראש.
  • בממוצע ולאורך זמן, שוקי ההון הגלובליים ייצרו ומייצרים תשואות גבוהות יותר על ההשקעה לעומת נדל"ן, כאשר בישראל הממוצעים די דומים סה"כ לאורך כ-15 השנים האחרונות – בהתייחס לביצועי מדדים מובילים ולא בחירת נכסים ספציפיים!

לצד זאת, ברור שלהשקעות בנדל"ן יש יתרונות מהותיים, בפני עצמם ולא ודווקא לעומת הבורסה. חיסרון מסוים – שהוא לאו דווקא כזה והוא יותר תפיסה חברתית-כלכלית – בהשקעות בשוק ההון  הוא שבניגוד לנדל"ן, במניות ונכסים פיננסיים אחרים, אין לכם נכס פיזי שאפשר "להרגיש", אין דירה שאפשר להוריש לילדים. אבל כדי קצת להפחית מתפיסה זו, חישבו רגע מה עדיף, להוריש לילדים דירה יקרה ששילמתם עליה המון כסף עודף במשכנתא או רווח פיננסי אדיר ממניות של אפל, אמזון או גוגל שקניתם ממש בתחילת דרכן הבורסאית של ענקיות  אלו?

מקווה שעשיתי לכם קצת סדר לגבי השאלה של השקעת נדלן או שוק ההון, לפרטים נוספים ועוד המון מידע והתפתחות איישת כמשקיעים, צרו קשר, הצטרפו לקהילה שלנו ובואו ללמוד השקעות.

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם