fbpx

האם שווה יותר להשקיע בשוק ההון האמריקאי?

תוכן עניינים

וול סטריט

לא להשקיע בשוק האמריקאי זאת טעות אסטרטגית

בתור ישראלים, הבורסה לניירות ערך בתל אביב היא המקום הראשון והעיקרי שרבים חושבים עליו כאשר הם חושבים על השקעות בבורסה ובשוק ההון, כאשר באופן טבעי שוק ההון המקומי שלנו גם זוכה לסיקור הנרחב ביותר במדיומים התקשורתיים והכלכליים השונים. אך כמובן שלמעשה שוקי ההון הם גלובליים ומתרחבים הרבה מעבר לבורסה הקטנה שלנו – כאשר הדגש הוא תמיד על שוק ההון האמריקאי החזק והמגוון.

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בהשקעות בשוק ההון או אם אתם משקיעים ותיקים ורוצים להרחיב ולגוון את התיק שלכם ולהיחשף להזדמנויות נוספות, שוק המניות האמריקאי הוא ודאי מה שאתם חושבים עליו ברמה הגלובלית. ובצדק כי זהו אכן השוק הפיננסי הגדול, המרתק, המגוון ועדיין החשוב ביותר, גם לכלכלה העולמית ובהחלט גם עבור ציבור המשקיעים המתוחכמים הישראלים.

אולי, בין השורות, כבר הצלחתם להבין את הכיוון שלי כאן, כאשר לגבי שאלת כדאיות ההשקעה של מסחר בשוק ההון האמריקאי אני אומר לכם שבהחלט שווה וכדאי להשקיע בארה"ב, ממש לאו דווקא כחלופת השקעות אבסולוטית לשוק ההון המקומי אך בהחלט עם תשומת לב מהותית למניות אמריקאיות, המציעות הזדמנויות נהדרות.
כעת ניכנס לעומקם שלך דברים ונסביר מדוע "שווה" להשקיע במניות אמריקאיות.

מה ההבדלים בין השווקים?

שוק ההון האמריקאי הוא השוק הפיננסי הגדול ביותר בעולם וזה שהכי משפיע על יתר הבורסות והכלכלות העולמיות, מאירופה, דרך יפן ואפילו על בורסת שנגחאי. כך שבהשקעה בבורסות ארה"ב אתם מקבלים חשיפה לשוק ענקי, מלא הזדמנויות ואפיקי השקעה מרתקים ואיכותיים, שוק שבמובנים רבים מוביל וקובע את המגמה של שאר שווקי ההון בעולם.
שוק ההון הישראלי, הוא אמנם מפותח, משוכלל יחסית ומציע הזדמנויות טובות ולא מעטות, הוא משמעותית קטן לעומת "מקבילו" האמריקאי, עד כדי כך שלמעשה אין כמעט כל מקום להשוואה בין השניים. שוק ההון הישראלי מתנהל בבורסה לני"ע בתל אביב, בעוד שלצורך המחשה בארה"ב השוק פועל דרך כמה וכמה בורסות, עם מגוון אדיר של מדדים מרכזיים וחשובים לכלכלה הגלובלית ועם משמעותית הרבה יותר מניות.
יש כמובן עוד הבדלים בין הבורסה הישראלית לבין שוק ההון האמריקאי – ברגולציה, באפשרויות ההשקעה, בעלויות ההשקעה, במיסוי, בסוגי הנכסים וכן הלאה – כאשר רוב אלו מתקשרים לגודלו והיקפו של השוק בארה"ב.
היום אגב, יש מגוון אפשרויות נוחות וזולות למסחר עצמאי בשוק ההון האמריקאי, ממש לא רק דרך הבנקים המסחריים בישראל, כאשר גם נושא המיסוי הרבה יותר קל וברור כיום.

שוק ההון האמריקאי
וול- סטריט הבורסה האמריקאית

האם יש סנכרון בין שוק ההון האמריקאי לישראלי?

שאלה טובה וחשובה. אמנם שוק ההון הישראלי ושוק ההון האמריקאי הגדול נפרדים לגמרי זה מזה ועליות באחד לאו דווקא יובילו לעליות בשני או להיפך, אך במקרים רבים מאוד בהחלט יש סנכרון מסוים – וחד כיווני לכיוון ארה"ב – ואף חיבור בין השווקים מבחינת ביצועים, מגמות וסנטימנט פיננסי-כלכלי.

כך, אם שוק ההון האמריקאי סופג ירידות רחבות ומהותיות יחסית, הדבר לרוב ישתקף גם במדדים המובילים של בורסת ת"א, וגם להיפך בכיוון העליות. באופן דומה, אם הסנטימנט הכללי באמריקה נוטה לכיוון מסוים באופן מובהק ומשמעותי, רוב גם הסנטימנט בשוק המקומי בישראל ייטה לאותו הכיוון, לאו דווקא באותן העוצמות אך כן לאותו הכיוון.

בנוסף, יש לציין כי יש בשוק ההון הישראלי כמה מניות דואליות, קרי מניות הנסחרות גם בבורסה הקטנה שלנו בארץ וגם בבורסות הגדולות בארה"ב. במקרים אלו יש סנכרון הדוק בין ביצועי מניה של חברה הנסחרת גם כאן וגם שם.

שוקי ההון היום הרבה יותר גלובליים, מחוברים ומושפעים זה מזה, כאשר כאמור השוק האמריקאי הוא המוביל, המרכזי וזה שעיני כל הסוחרים והמשקיעים בעולם נשואות אליו, לכן במובנים רבים מדובר על שוק גלובלי גדול עם הרבה בורסות, אך כאשר לארה"ב השפעה ניכרת על כל היתר, כולל עלינו בישראל.

ביצועים, תשואות ומבחר מניות אמריקאיות

ההיבט האחרון כדי להדגיש שבהחלט כדאי וחשוב למשקיעים פרטיים לגוון ולהרחיב את תיק ההשקעות שלהם גם לשוק האמריקאי נוגע בכמה נקודות מהותיות. ראשית וכמו שכבר אמרנו, בבורסות האמריקאיות יש מבחר הרבה יותר גדול ומגוון של מניות וחברות, מכל התחומים, מענקיות גלובליות ועד הזדמנויות נהדרות של מסחר מניות פחות מוכרות בשוק המקומי בארה"ב.

מעבר למבחר האדיר של מניות, ביצועי השוק האמריקאי לאורך זמן היו טובים יותר מביצועי שוק ההון הישראלי – כולל תוך התחשבות בקריסות של משבר 2008 – זאת בהתייחס בעיקר לביצועים ארוכי הטווח של ה-S&P500 ושל הנאסד"ק אך גם של מדדים אמריקאיים נוספים. כך שמעבר להכל, השקעה בשוק ההון האמריקאי לגמרי יכולה לשפר את ביצועי ואת תשואות התיק שלכם – וזו הרי המטרה כדי שתוכלו לייצר לעצמכם עתיד טוב ובטוח יותר!

רוצים לשמוע עוד על השקעות בשוק ההון האמריקאי וכיצד לזהות בזמן הזדמנויות השקעה? צרו קשר או פשוט הגישו מועמדות להצטרפות לתכנית שלנו, מחכים לכם!

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם