fbpx

כסף קל? תגידו את זה ל 97% מהסוחרים בשוק ההון

שוק ההון - מסחר במניות

מה זה שוק ההון?

שוק ההון הוא אוסף של מערכות וכלים פיננסיים שאחד מהמרכזיים בו הוא הבורסה לניירות ערך.

באמצעות הבורסה ניתן למכור ולקנות מניות.

כשר סוחר קונה מניה של חברה מסוימת הוא למעשה הוא

לשותף בחברה עד לרגע שהוא מוכר את המניה למישהו אחר.

מה זה בורסה?

הבורסה לניירות ערך היא "שוק" שבו מוכרים וקונים ניירות ערך.

ניירות ערך הן מניות ואגרות חוב שיש להם ערך כספי. 

מסחר בבורסה מתנהל בד"כ ע"י גופים  שקונים ומוכרים זה לזה ניירות ערך, בשביל לקוחות שהם מייצגים. 

סוכנים אלה נקראים "ברוקרים" , על כל פעולה שהם מבצעים הם מקבלים עמלה מסוימת וזו גם פרנסתם. 

אותם ברוקרים מהווים למעשה את הצינור המחבר בין ציבור המשקיעים לבין השקו עצמו והמניות אשר נסחרות בו.

מי הם המשקיעים בבורסה?

המשקיעים בבורסה מתחלקים לשני סוגים:

"המוסדיים" – אלו גופים פיננסיים גדולים שבד"כ מנהלים עבור הציבור הרחב את החסכונות שלו בין אם מדובר בקרנות פנסיה , קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים וכו'. 

כלומר גם אדם מן הישוב שיש לו קרן השתלמות למעשה מושקע בעקיפין בבורסה (אחוז מסוים מהתיק שלו).הגופים המוסדיים הינם גופים גדולים אשר משפיעים על השוק ועל מחיר הנכסים הנסחרים בו בהתאם להחלטות ההשקעה שלהם.

"המשקיע הפרטי" – כל אדם  שפותח חשבון מסחר אצל אחד הברוקרים  ומבצע פעולות רכישה וקניית ניירות ערך הוא למעשה משקיע פרטי.. 

השפעתו של משקיע פרטי בודד על השוק היא לרוב קטנה, אך יש במקרים בהם סוחרים מבצעים אותה פעולה באותה מניה ובוחרים באותו כיוון השקעה ואז יכולה להיות לזה השפעה של ממש על מחיר המניה.

אז למה 97% הסוחרים נכשלים בתחילת דרכם?

"אני הולך להביא את המכה" –  משפט ידוע של הרבה סוחרים מתחילים שניגשים לתחום ומתחילים לסחור כאשר אין להם את הידע והכלים הדרושים כדי להצליח.
בכלל, משפטים מהסוג הזה מעידים על גישה לא רצינית כאילו הגיעו לקזינו.
כל סוחר מנוסה יגיד לכם שלא כך הוא הדבר, בגישה כזאת אנחנו מונעים מהרגש לנו ולא מהשכל וכך גם קבלת ההחלטות שלנו, כאשר אנחנו לא מקבלים החלטות על סמך עובדות ונתונים יבשים אנחנו פשוט נלך לאיבוד, נסכן יותר ונקבל החלטות שגויות אשר יביאו אותנו להפסדים שיגרמו לנו להתייאש ולהיכשל.
כדי להצליח במסחר בשוק ההון דרושה גישה רצינית ודרושה הכוונה מגורם מקצועי בעל מוניטין בתחום על מנת שתוכלו לקבל את ארגז הכלים המקצועי ביותר ולקבל את הידע להכין תוכניות עבודה מסודרות תוך קבלת החלטות נכונה. רק כך אפשר להצליח.

כמה זמן לוקח ללמוד כדי להבין בשוק ההון?

כמובן זה משתנה מאדם לאדם. כמו כן זה תלוי איזה חלקים משוק ההון אתם רוצים ללמוד, כמו שרשמנו בתחילת המאמר, שוק ההון מורכב מגופים, מוסדות ומערכות פיננסיים מורכבים ולכן צריך להגדיר מה בדיוק רוצים ללמוד בעולם הזה שנקרא שוק ההון.
לדוגמא, לימודי מסחר בשוק ההון יכולים לקחת בין חודשים לבין כמה שנים, תלוי בעומק הלימוד של הקורס אותו אתם בוחרים לעשות.

כמה עולים לימודים שעוסקים בפיננסיים ובהון?

כאשר מדובר בקבלה לתואר שכר הלימוד משתנה בין אוניברסיטאות ומכללות המציעות  תארים שונים הקשורים לעולם הפיננסים.
למשל המכללה האקדמית נתניה בה ניתן ללמוד לתואר ראשון  ותואר שני ב"בנקאות ושוק ההון".
תארים כאלו יעלו עשרות אלפי שקלים.

גם בעולם הקורסים הדיגיטלים ללימוד מסחר בשוק ההון שהם יותר פרקטיים, יש קורסי מבוא בסיסיים על מנת לטעום קצת מהעולם הזה כדי להבין אם זה מתאים לכם בעלויות של 179 ש”ח ומעלה. 

מחירי הקורסים המלאים אשר כוללים יותר מודולים הנוגעים בכל התחומים כגון:  נעים בין כ 5000 ש"ח ל כ 20,000 ש"ח, תלוי באורך הקורס ובעומק החומר הנלמד. ישנם קורסים שמלמדים מסחר במניות רק על בסיס ניתוח טכני והם אמורים להיות זולים יותר מאשר קורסים המשלבים ניתוח טכני עם לימודי ניתוח פונדמנטלי מעמיק הכולל קריאה וניתוח דוחות כספיים ועוד.
קורסים כאלו לרוב יעלו יותר ויהיו גם איכותיים יותר.

מהו הון התחלתי?

כדי להתחיל לסחור לא חייבים סכומים גדולים בהתחלה. חשבון מסחר קטן בד"כ ינוע בין 500$ ל 3000$ תלוי בברוקר שאצלו פתחתם את החשבון (רוב הברוקרים מחייבים בסכום מינימום שונה בהפקדה הראשונית).
ניתן לקנות מניות במחירים נמוכים שמאפשרים לסחור גם אם חשבון מסחר קטן. מסחר בסכומים נמוכים בהתחלה יכול גם לחשוף אתכם לסיכון נמוך יותר בצעדים הראשונים במסחר  (גם לתשואה פוטנציאלית נמוכה בהתאמה).
המלצה שלנו:
רצוי מאד שכל סוחר מתחיל שרק עושה את צעדיו הראשונים בתחום יתחיל לסחור במערכת דמו ולא בכסף.

סוגי קורסים בשוק ההון

  1. קורס שמלמד את היסודות של שוק הההון, הסבר על מה זאת בורסה, איך סוחרים בבורסה, מי השחקנים בשוק ההון, מהם כל המכשירים בשוק ההון , מה שיטות ההשקעה והמסחר היומי ומסחר לסווינג .
  2. קורסים שמלמדים אתכם איך לסחור ע"פ גרפים בצורה טכנית. הקורסים האלו מבוססים על הניתוח הטכני בלבד, הניתוח הזה לא מסתמך על מעקב אחרי הדוחות והביצועים האמיתיים  של החברה, אלא על מעקב אחרי התנהגות מחיר המניה.
    ניתוח טכני הוא ניתוח המתבסס על הגרפים, בוחנים את צורת הגרף ומחפשים תבניות שונות שחוזרות על עצמן ומסיקים מכך מסקנות על המשך תנועת המגמה של מחיר המניה.
  3. קורסים המלמדים ניתוח דוחות, קורסי השקעות המבוססים על בחינת הנתונים הפונדמנטליים של חברות  לאורך תקופה. על סמך ניתוח הנתונים ניתן להבין האם כדאי להשקיע בחברה באמצעות קניית מניות שלה.
  4. קורסים המשלבים את 2 הגישות הנ"ל  – מצד אחד הבנה של הנתונים הכספיים של החברה, ניתוח הדוחות שלה והבנה של חוזק החברה מבחינה פיננסית.
    מצד שני, בחינה של גרף המניה, ניתוח התנועה של המניה מבחינה טכנית והבנה של נקודת כניסה מיטבית לעסקה תוך ניהול מתוכנן שלה.
    גישה בשיטה זו שנלמדת כאן בקורסים באתר זה היא הגישה המנצחת לדעתנו וזה מוכח גם ע"י הצלחות תלמידים לאורך שנים כאן אצלנו בהכשרות המקצועיות שאנחנו עושים בתחום קורס שוק ההון.
  5. ייעוץ השקעות, לימודים של ניהול תיקים עם רישיון – אלו לימודים אשר דורשים הסמכה של הרשות לניירות ערך ודורש סטאז' של של בין חצי שנה ל 9 חודשים ויש תחרות גדולה מאד על המקומות הפנויים לסטאז'. ככה שאנחנו מציעים לבדוק היטב האם יש באפשרותכם להשיג סטאז' שכזה לפני תחילת תהליך.
  6. לימודי תואר ראשון – תכניות לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון משלבות נושאים שונים כמו למשל: כלכלה, מימון, שיווק, ניהול וחשבונאות. בנוסף במסגרת התואר ניתן להשלים את המבחנים של הרשות לניירות ערך לייעוץ השקעות. בוגרי התואר יכולים לעסוק במגוון תפקידים במסגרת העולם הפיננסי. ניתן ללמוד תואר מסוג זה במכללת נתניה.
  7. קורס ייחודי ניהול תיקים ללא רישיון  – portfolio manager  שנפתח בקרוב אצלנו. בקורס הזה תקבלו הכשרה תיאורטית + פרקטית איך לנהל תיקים ללקוחות להגדיל את התיק ללקוח לשביעות רצונו ויצירת הכנסה לכם כמנהלי התיק. כל זה נעשה תוך ניהול סיכונים תקין ופיזור תיק נכון.
    מדובר במקצוע לכל דבר הדורש מיומנויות שונות ומגוונות ועל כן ההכשרה היא יותר ארוכה ומקיפה.

איך בוחרים קורס בשוק ההון?

הרשת מלאה בכל מיני הצעות וקורסים ללמוד מסחר ושוק ההון וצריך להבין כמה דברים חשובים לפני שבוחרים מקום ללמוד בו את התחום.

המנטור שמעביר את הקורס – לימודי בורסה ומסחר במניות : האם ביררתם מי המנטור שמעביר את הקורס, מה אתם יודעים עליו? חפשו עליו ועל הקורסים שלו בגוגל,  חפשו מאמרים שלו, כנסו לאתר שלו ובידקו את המלצות הפייסבוק בדף העסקי שלו שם אפשר לראות אנשים אמיתיים שהמליצו ואף ליצור קשר עם אותם ממליצים.

שיטת לימוד מוכחת ומגוונת: ניתוח טכני לבד זה לא מספיק, תבקשו סילבוס ותבדקו שמלבד ניתוח טכני ,לומדים בקורס גם לנתח דוחות ומצב פיננסי של החברה על מנת שיהיה לכם את כל הכלים להיות סוחרים מקצוענים.
תוודאו שלפני הרישום ניתנת לכם האפשרות לראות את הפרקטיקה של הלימוד בקורס ביום ביום, לדבר עם התלמידים או להתכתב איתם, לראות את ביצועי המנטור ואת תוצאות של התלמידים, לצפות בהתנהלות של התלמידים והמנטור בקהילת המסחר של הקורס.
בקהילה/קורס איכותי תוכלו לראות את ניתוח של עסקאות באופן יומי תוך הבנת פוטנציאל התנועה של כל המניות שבהם מתמקדים ליום או לשבוע המסחר הקרוב.

נוחות וזמינות: יש לא מעט חומר ללמוד בתחום הזה, שימו לב שהקורסים הם דיגיטליים ואתם יכולים לצפות בהם מתי שנוח לכם כדי שתוכלו להתחייב לעצמכם על סיום הקורס בזמן ריאלי וצפייה בכל השיעורים בלי להחסיר אף שיעור.

לסיכום, שוק ההון הוא עולם גדול ורחב. הדרך הכי טובה להתחיל היא לעשות מחקר משלכם על העולם הזה.

לקרוא, להתייעץ, לברר, לרדת לפרטים וללמוד את התחום במקום שמראה תוצאות, סילבוס רציני ומפורט, מנטור עם ניסיון , וגישה שאתם מתחברים אליה.

שתפו לחברים:

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם