fbpx

5 טיפים כיצד לנווט בים של "הזדמנויות"

תוכן עניינים

עולם המסחר במניות - שוק ההון הוא ים של הזדמנויות איך מוצאים את ההזדמנויות האיכותיות ומתמקדים בהם

במאמר כאן אעבור על כמה נושאים חשובים אשר יסייעו לכם לנווט בים ה”הזדמנויות” שאתם רואים מול המסך:

אחת התופעות הידועות בה אני נתקל ללא הרף, בעיקר אצל סוחרים אשר למדו ניתוח טכני בלבד היא ריבוי העסקאות. התפיסה המוטעית בבסיסה כי הגרף מספר את כל הסיפור גורמת להם לבצע עסקאות מרובות ללא כל הבחנה בין עיקר לתפל. אז נכון שניתוח טכני הינו כלי משמעותי אך הוא אינו 100% מהפאזל. הפאזל המרכיב עסקה מנצחת בנוי ממגוון של חלקים אשר ניתוח טכני מהווה את אחד מהם בלבד. חלקים נוספים בפאזל: ניתוח פונדמנטלי, קצב חילוף המניות, שורט סקוויז פוטנציאלי, תנועת מחירים.

עבודת מחקר מקדימה

אל תתיישבו על המחשב 5 דקות לפני המסחר ותצפו להרוויח כסף באופן קבוע. מי שלא מתכונן ליום המסחר ועושה שיעורי בית ימצא את עצמו מהר מאוד מחוץ למשחק. הכינו את עצמכם, תגיעו עם רשימת מניות מוכנה מראש ותרחיש עבודה לכל אחת מהן. בעבודת המחקר המקדימה שימו דגש על: ניתוח פונדמנטלי, קצב חילוף במניות, שורט סקוויז פוטנציאלי וכו’. אל תסתמכו רק על ניתוח טכני.

הכנה ליום המסחר בשוק ההון הוא מרכיב קריטי להצלחה

צמצום האפשרויות

אם אתם מוצאים את עצמכם עוקבים אחר עשרות של מניות במקביל אתם מוכרחים להסיק מסקנות בהקדם. תוחלת המסחר שלכם לעולם לא תהיה חיובית בצורה זו. הקפידו לצמצם את רשימת המעקב שלכם והקשיחו את התנאים. מניה תצטרך להציג מגוון של נתונים יוצאי דופן על מנת לתפוס לכם מקום על המסך.

צמצום המניות למעקב לכאלו שיש נתוני יוצאי דופן לכמניות שיצאו בהן חדשות איכותיות.

יצירת תרחיש 

לאחר שתצברו מעט ניסיון תתחילו לפתח הבנה בסיסית לגבי תנועת מחירים. נסו ליצור תרחיש אפשרי לפעולה של כל מניה ברשימת המעקב שלכם, פעולה זו תסייע לכם לפסול הרבה עסקאות שבעבר היו רלוונטיות. למשל: מניה שהייתה לכם ברשימה למעקב כלפי מעלה אך פתחה בגאפ אפ של 10%. בהחלט לא התרחיש שהייתם רוצים, אבל התרחיש החדש שתיצרו גורם לכם להבין שעליכם לתת למניה להתבסס בפתיחת המסחר לפני שתקפצו פנימה לעסקה. התרחיש ימנע ממכם לקפוץ על העסקה בדקה הראשונה וברוב המקרים לצאת בהפסד לאחר מספר שניות.

 
חשיבות בניית תרחיש למניה לפני תחילת יום המסחר בשוק ההון

אל תהיו תלויים בסוחרים אחרים

סוחרים בתחילת הדרך וגם בהמשך נוטים ללכת אחר עסקאות או התראות של סוחרים מנוסים עליהם הם סומכים. הימנעו מכך, אני לא מכיר אף סוחר שעשה כסף בבורסה באופן שיטתי עקב היצמדות לסוחר ותיק כזה או אחר. הסיבה היא פשוטה והיא לא תלויה בסוחר אחריו החלטתם לעקוב, בבורסה רק מקצוענים יכולים להרוויח כסף, מקצוען הוא סוחר שיודע לנהל עסקה תוך ניתוח מעמיק וניהול סיכונים קפדני, מקצוען הוא סוחר אשר יודע לקבל החלטה בכל שניה בזמן המסחר. התמקדו בשיפור אספקטים אלו במקום להיצמד לסוחרים אחרים.

חוסר החלטיות והיעדר תכנית עבודה

הרגשה זו מלווה לא מעט סוחרים במהלך המסחר. הם נמצאים בעסקה ומוצאים את עצמם בתחושה של חוסר החלטיות, סוג של קיפאון. היעדר תכנית עבודה מסודרת עליה דיברתי בסעיפים קודמים גורמת לכך. סוחר אשר נמצא בעסקה אותה לא תכנן ובחן בקפידה ופשוט “קפץ” פנימה, לרוב ימצא את עצמו הולך לאיבוד בתוך תנועת המחירים, פעולה שכזו תוביל להפסד בעסקה, ואם לא בעסקה הנוכחית, הסוחר הולך לשלם כפליים בעסקאות הבאות אותן הוא יעשה ויחזיר את כספו לשוק במהרה.

מקצוען הוא סוחר שיודע לנהל עסקה תוך ניתוח מעמיק וניהול סיכונים . קפדני, מקצוען הוא סוחר אשר יודע לקבל החלטה בכל שניה בזמן המסחר. התמקדו בשיפור אספקטים אלו במקום להיצמד לסוחרים אחרים. בנו תכנית עבוד ולכו איתה.

תזכרו, אין כסף קל! תוחלת רווחית במסחר כרוכה בעבודת מחקר יסודית והמון משמעת!

מוזמנים לשתף אותי במייל raz@razgamliel.com

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם