fbpx

מסחר יומי במניות – ריגוש חולף או מקור פרנסה לגיטימי?

מסחר ומי במניות - עבודה שמכניסה כסף

מה זה מסחר יומי במניות ?

מסחר יומי הוא מסחר במניות בבורסה המתבצע ע"י הסוחר בטווחי זמן קצרים במהלך יום המסחר בבורסה. למעשה מדובר בקניה של נכסים שונים בשוק ההון במהלך יום המסחר ומכירתם עוד באותו היום בו נקנו.
המכירה יכולה להיות בטווח של שניות, דקות או שעות מרגע הקנייה.

מה ההבדל בין מסחר בבורסה לתיק השקעות מנוהל

ישנן שתי אפשרויות לביצוע עסקאות במניות בבורסה:
אופציה ראשונה, לנהל את בעצמנו את העסקאות דרך פלטפורמת המסחר , לקנות ולמכור מניות דרכה. יש לזכור שכאשר אנחנו מחליטים לסחור מסחר עצמאי בבורסה המשמעות היא שכל האחריות לתיק היא עלינו, ולא בידיים של מישהו אחר.
אופציה שנייה, לתת הרשאות לחשבון לאיש מקצוע מהתחום או בית השקעות שינהל עבורנו את החשבון.
אנחנו נוכל לראות את הפעולות המתבצעות בחשבון אך מי שיבצע את פעולות המכירה והקנייה של המניות יהיה אותו אדם שנתנו לו את ההרשאות לנהל לנו את הכספים בחשבון.

רגולציה במסחר בבורסה

על בתי השקעות/בנקים חלה רגולציה מקומית של הבורסה לניירות ערך ורשות ניירות ערך.
תפקידם לוודא שהמסחר העצמאי יתבצע בצורה תקינה תוך הפרדה של כספי הלקוח מכספי החברה.
גם כאשר סוחרים עצמאית דרך ברוקר בחו"ל יש לבדוק שחלה עליו רגולציה מתאימה, למשל אם מדובר בברוקר בארה"ב , יש לוודא שהוא פועל תחת הרגולציה המחמירה של הרשויות לניירות ערך שם.

מי הסוחרים שמתעסקים במסחר יומי?

מסחר יומי מתבצע גם על ידי לקוחות פרטיים וגם ע"י לקוחות מוסדיים.
הלקוחות הפרטיים יושבים על המחשב האישי בבית או מהלפטופ שלהם וסוחרים ישירות מול הברוקר ואילו
מוסדיים מעוניינים ליהנות מהמגמות היומיות המאפיינות את השוק ביום מסחר מסוים ובעיקר להשפיע על השוק ע"י מסחר בכמויות גדולות אשר יוצרות תנודות בהיצע ובביקוש.
מסחר מסוג זה מתבצע באמצעות מגוון פקודות בחלקן בסיסיות ובחלקן מתקדמות.
הפקודות במסחר יומי בד"כ קורות בקצב מהיר כאשר יש יותר חשיפה לתנודתיות בשוק.
השוק והמדדים השונים מושפעים בעיקר מהחלטות פוליטיות, חדשות שמפורסמות בעיקר בנוגע לחברות הגדולות והמשפיעות בשוק.
רוב הלקוחות המבצעים מסחר יומי עושים זאת ב- מניות, אופציות, חוזים עתידיים, סחורות ומט”ח.

מערכות ופלטפורמות מסחר

יש כמה ברוקרים בחו"ל שניתן לפתוח אצלם חשבון ולסחור.
Interactive Brokers – אינטראקטיב ברוקרס, מאפשרת לך מסחר בחו"ל על מגוון רחב של מוצרים פיננסים לרבות: מניות, אופציות, חוזים עתידיים, אג”ח, וקרנות.
הברוקר הוקם בשנת 1977 והונו העצמי מוערך בכ- 18 מיליארד דולרים.
ניתן לבצע דרך המערכת עסקאות לונג ושורט לטווח ארוך ולטווח קצר על מגוון רחב של מוצרים פיננסיים ברחבי העולם באמצעות מערכת מסחר מתקדמת הכוללת גרפים לניתוח טכני בזמן אמת.
המערכת מפוקחת תחת הרגולציה האמריקאית המחמירה.

Tradestation – טריידסטיישן , המערכת מציעה ללקוחותיה שירות מקצועי ואמין, באמצעות פלטפורמות מסחר מתקדמת המאפשרת מסחר באופציות חוזים ומניות ומפוקחת וחברה בגופי הפיקוח המחמירים ביותר בארה"ב Finra, NYSE, SEC ו- SIPC.
המערכת כוללת : כלים מעולים לניתוח טכני, ביצועי פקודות מהמהירים בשוק.
מאגר מידע היסטורי, מגוון רחב של שיטות להעברת פקודות בקלות וביעילות.
המערכת מכילה סדרה ייחודית של כלים לצורך Backtesting, אופטימיזציה המאפשרים ללקוח לבדוק אסטרטגיות, אינדיקטורים ואת כל הכלים האוטומטיים בצורה.

TradingView – טריידיניג וויו, מערכת מסחר וגרפים קלה ואינטואיטיבית למתחילים. ל- TradingView יש את כל כלי הגרפים הדרושים לך כדי לשתף ולהציג רעיונות למסחר.
נתונים בזמן אמת וגרפים מבוססי דפדפן מאפשרים לך לבצע את המחקר מכל מקום, מכיוון שאין התקנות או הגדרות מורכבות.
כמו כן מאפשרת ללמוד ולשתף רעיונות למסחר עם סוחרים אחרים ולקבל פידבקים על מנת להשתפר במסחר והשקעות על ידי קבלת משוב מסוחרים אחרים ו צפייה במה שסוחרים אחרים אחרים עושים.
הפלטפורמה אינה מתפקדת כברוקר אבל כן מספקת נתוני זמן אמת על המניות ומאפשרת להתממש ממערכת הגרפים שלה לברוקרים המובילים בשוק.

האם הברוקר מספק לי הגנה?

ברוקרים אמריקאים מספקים הגנה לסוחר ע"י מגבלות שהם אימצו ומחייבות את כל הסוחרים.
זאת מגבלה מאד נוקשה על הסוחרים היומיים – והוא נקרא כלל ה-PDT: בארה"ב לא ניתן לבצע יותר משלוש פעולות מסחר יומי במהלך חמישה ימי עסקים אלא אם יש לכם מעל $25,000 בחשבון המסחר.
מגבלה זאת נוסדה עקב כך שבמסחר יומי נדרשת מיומנות גבוה, והמחוקק האמריקאי מעוניין להרחיק מהתחום את אלו שאינם עומדים ברף כלכלי מינימלי.

יתרונות מסחר יומי במניות:

  • עבודה עצמאית מהבית או מכל מקום שיש בו חיבור אינטרנט.
  • אפשרות להרוויח סכומים גדולים בזמן קצר.
  • גמישות בשעות העבודה
  • לא נדרש הרבה הון ראשוני כדי להתחיל לסחור.

למה 97% מהסוחרים מפסידים בתחילת דרכם? רמז: אפקט ריגוש מיידי

רוב האנשים שרוצים להיות סוחרים מאד מתלהבים להיכנס לתחום ונמשכים לריגוש ולסיכון שיש כאשר סוחרים בכמויות גבוהות ופוטנציאל הרווח גבוה.
הם מדמיינים את הסכומים אותם הם יכולים להרוויח בזמן קצר מאד ורואים סרטונים ברשת של אנשים שהרוויחו הרבה כסף בזמן קצר בשוק ההון.
בדיוק פה מתחילה הבעיה, לסוחר המתחיל אין את המיומנויות והכלים הדרושים להצליח ללא הכשרה מתאימה.
כאשר אין ידע איך לנהל את הסיכונים בעסקאות והרגש משתלט ומכתיב את הכמויות של המניות אותם קונים ואת מחירי היציאה והכניסה אז מתחילים להצטבר הפסדים וכאשר מצטברים הפסדים, סוחר ללא ניסיון יעשה הכל כדי להחזירם.
המשמעות היא קבלת החלטות מהבטן ולא מהראש והמשך הלופ של החלטות שגויות שמערבות את הרגש ואת הרצון העז "להחזיר את ההפסד בעסקה אחת גדולה ואיכותית". הבעיה שזה מגיע ממקום של רגש של כאן ועכשיו להיכנס לעסקאות ללא שום בקרה וניהול סיכונים נכון.
אגב זה משהו שסוחר עם הכלים הנכונים ניסיון יודע לעשות ויכול להרים את חשבון המסחר שלו וזה לגיטימי שיהיו כמה טריידים מופסדים ואז טרייד אחד איכותי שמרים את חשבון המסחר.

ניתוח טכני – איך משתמשים בו נכון במסחר יומי

יש סוחרים שמסתמכים על מסחר טכני בלבד ועל תצורות טכניות בתוך היום כדי לאתר נקודות כניסה לעסקה.
ויש גישה מתקדמת יותר כמו שאנחנו עושים כאן אצלנו והיא שילוב של תצורות טכניות עם החדשות והפן הפונדמנטלי ושילוב של שני הכלים האלו מגביר את הוודאות שיש לנו בכניסה לעסקה.
כאשר אנחנו עושים סריקה של השוק על מנת לאתר מניות בעלות פוטנציאל תנועה אנחנו מתמקדים באילו שכבר עשו תנועה מסוימת שנכנסו אליה גם מחזורים, כלומר שהרבה אנשים קנו את המניה וגרמו למחיר שלה לעלות עקב ביקוש רב.
לאחר שאיתרנו מניה מתאימה לנו ובדקנו את כל מה מה שצריך לבדוק ברמת החדשות, פוטנציאל התנועה , ניתוח הדוחות או החדשות אנחנו נשלוף מארגז הכלים את הניתוח הטכני ונחפש את נקודת הכניסה לעסקה שהכי משתלמת לנו מבחינת הכסף שאנחנו מסכנים בעסקה ופוטנציאל הרווח שלה.

מיסוי במסחר יומי בבורסה

חשוב לדעת לפני שנכנסים למסחר בחשבון חי (בכסף אמיתי ולא בדמו) שכאשר סוחרים בבורסות אמריקאיות דרך ברוקרים בארה"ב אין ניקוי של המס במקור אלא צריך להגיש את הדוחות ממערכת הברוקר לרו"ח ויש לכך עלות שנתית מסוימת. כאשר סוחרים דרך בנק או בית השקעות ישראלי המס מנוכה אוטומטית ברגע ביצוע הפעולה.
יחד עם זה זאת יש לציין שכפי שהוזכר במאמר בפסקה קודמת יש מספר ברוקרים אמריקאים מומלצים אשר מספקים הגנה לכסף שלכם ומפוקחים בצורה קפדנית ע"י הרשות לניירות ערך האמריקאי.

האם מסחר יומי במניות יכול להיות העבודה העיקרית שלכם ולהחליף עבודה יצרנית?

כדי לענות על השאלה הזאת צריך להבין מה דרוש כדי להפוך לסוחר יומי מצליח בשוק ההון.
השלב הראשון הוא קבלת החלטה שהתחום מעניין אתכם ואתם רוצים לנסות ללמוד אותו, לאחר מכן יש לחקור ולמצוא את המנטור ממנו תרצו ללמוד מתוך עשרות הפרסומים וההצעות שקופצים לכם ברשתות החברתיות. בחירה של מנטור מנוסה עם תוצאות מוכחות ועשרות של המלצות 5 כוכבים בפייסבוק היא הכרחית כדי לדעת שאתם בידיים טובות.

ועכשיו, למנה העיקרית: כן, אפשר להרוויח משוק ההון וממסחר יומי במניות. אגב, זה לא אומר שסגנון המסחר חייב להיות כזה שקונים מניה ומוכרים אותה אחרי כמה שניות או דקות.
היום ניתן לשלב בין מסחר יומי הכולל גם טריידים של כמה שעות למסחר סווינג של יומיים שלושה ואף כמה ימים (מסחר סווינג הוא מסחר שבו משך העסקה הוא יום אחד ומעלה, בד"כ לא יותר ארוך מכמה ימים או שבועות).
השילוב הזה נותן מענה גם לאנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם להיות צמודים למסך כל היום.
אז האם יש סוד להצלחה? לא, אין סוד אחד. אבל יש כמה עקרונות ששמירה עליהם יגדילו באופן דרמטי את ההסתברות להצלחה.

אחד מהעקרונות הוא שמירה על ניהול סיכונים תקין שייצור מצב שיש איזון בין כמה שאתם יכולים להפסיד בעסקה בודדת לבין כמה שאתם יכולים להרוויח (פוטנציאל הרווח בעסקה).
כאשר עושים את זה נכון אז גם במקרה והיו לכם כמה עסקאות מופסדות עדיין עסקה אחת טובה תוכל לכסות עליהם ואף ליצור לכם רווח משמעותי.
האם זה קל? ממש לא. האם זה אפשרי? כן!
אין פה קסמים, זה דורש לשבת מול מחשב להתאמן על תוכנת דמו, לקבל ליווי ממנטור מנוסה בתחום. ללמוד מטעויות ומהצלחות וכך להתקדם שלב אחרי שלב.

שתפו לחברים:

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם