fbpx

מסחר במניות פני סטוקס – כסף חכם מול כסף טיפש

תוכן עניינים

מסחר במניות פני סטוקס – כסף חכם מול כסף טיפש

דמיין שאתה משחק כדורגל, המטרה שלך היא לנצח ובאופן עקבי. באיזו סיטואציה אתה חושב שתצליח לייצר יותר ניצחונות:

 

סיטואציה א'

 ליונל מסי, אחד השחקנים הטובים בעולם ניצב מולך, ליונל מסי זז במהירות מסחררת, משנה כיוון ללא כל קושי ומכדרר בטכניקה מהפנטת. רק אתה והוא, מי לדעתך הולך לנצח?

סיטואציה ב’

 לוחם הסומו הנודע, צ’יונופוג’י (יש באמת אחד כזה), הוא מצטיין בתחומו אך כאשר תשים אותו במגרש כדורגל הוא זז במהירות של צב, שינוי כיוון עבורו לוקח נצח ואין מה לדבר על כדרור ועל טכניקה. רק אתה והוא, מי לדעתך הולך לנצח?

אם עדיין לא הבנת את הנקודה שלי היא מאוד פשוטה, אתה רוצה לשחק כדורגל מול לוחם הסומו צ’יונופוג’י כל יום ויום, בעוד מול ליונל מסי אין לך סיכוי, את לוחם הסומו אתה תנצח פעם אחר פעם. ניצחונות עקביים שווים כסף הולך וגדל בחשבון המסחר והפסדים עקביים שווים כסך הולך וקטן בחשבון המסחר.
אז אחרי הדוגמא המשעשעת, אכנס כעת לנושאים המקצועיים: במאמר זה אשווה בין מסחר יומי במניות פני סטוקס ומניות קטנות (כסף טיפש) למסחר יומי במניות גדולות big caps (כסף חכם).

שוק המניות הגדולות (BIG CAPS)”כסף חכם”:

חברות בעלות שווי שוק של מעל 10 מיליארד דולר הינו שוק רווי בפעילות של גופים מוסדיים וקרנות גדולות, לגופים אלו קיימת יכולת כלכלית ללא תחתית ולמעשה כל מטרה מקדשת את האמצעים. למשל: ניקח דוגמא על גוף מוסדי אשר מעוניין לרכוש מניות של חברת MBLY הישראלית.

הגוף מעוניין לרכוש 15 מיליון מניות ולטובת הנושא הוכן תקציב מבעוד מועד. תהליך הרכישה ייקח מספר שבועות. לחברת MBLY יש מחזור ממוצע של 2.5 מיליון מניות ביום ולכן לגוף המוסדי אינטרס להעלות את מחיר המניה בצורה דרסטית, הוא יעשה כל שביכולתו כדי לקנות בזול.

דוגמא פשוטה לכיצד הוא יכול להשפיע

ברגע שהגוף המוסדי יזהה נקודה משמעותית בה הוא חושב שיופעלו הרבה פקודות מכירה, תופעל פקודת מכירה של כמות מניות מאסיבית, יכול להיות 100 אלף מניות ויכול להיות 500 אלף, המטרה פשוטה: לנער ידיים חלשות ולקבל מחיר זול יותר בעבור המניות של חברת MBLY.

צירפתי דוגמא פשוט יחסית הממחישה כיצד לגופים גדולים יש יכולת להשפיע על מניות כאשר הם פועלים במסגרת תקציבים אסטרונומיים. לגופים אלו יש כלים מתוחכמים אשר מסייעים להם לקבל את מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים. האם היית רוצה לשחק לקחת חלק במשחק בו הכלים העומדים לרשותך נחותים באופן משמעותי מהיריב? האם היית בוחר לשחק מול ליונל מסי בהנחה ותוצאת המשחק משפיעה על חשבון המסחר שלך?

מאבק מול כסף חכם בשווקים הפיננסיים הינו מאבק שאתה צריך להימנע ממנו, הסיכוי שתנצח לאורך זמן אינו גבוה. שוק הפני סטוקס “כסף טיפש”: חברות בעלות שווי שוק של פחות ממיליארד דולר נקראות לרוב פני סטוקס או מניות קטנות, בחברות אלו אין פעילות של קרנות גדולות וגופים מוסדיים. לגופים אלו אין כל אינטרס לקנות מניות של חברות אלו.

אם יחליטו כן לקנות את המניות יבצעו זאת בעסקה מחוץ לבורסה. התנודתיות במניות אלו ושווי השוק הנמוך שלהן מנטרלות את הגופים הגדולים מלקחת חלק במסחר השוטף. מי שכן פעיל במניות אלו הם אנשים פרטיים, מעל 90% מפעילות המסחר נעשית ע”י אנשים אשר אינם סוחרים בבורסה ויושבים מול המסכים. אנשים אלו שמעו על החברה מחבר או עמית לעבודה, נכנסו לאשליה שמנית החברה הספציפית עליה שמעו הולכת להפוך אותם לעשירים ופשוט מזרימים פקודות קניה דרך הבנק, ממש כמו פעם. אני יכול להגיד לכם את זה בוודאות מהסיבה הפשוטה: כאשר ביצעתי את ההשקעה הראשונה שלי, אני הייתי הכסף הטיפש בצד השני.

בהמשך אספר על ההשקעה הראשונה שלי. בתור סוחר מקצועי היושב מול המסך ומשתמש בתוכנות מקצועיות לאיתור מניות בזמן אמת ויודע לזהות היצע וביקוש בשווקים, מסחר בפני סטוקס מעניק לי יתרון קבוע על פני אנשים שתמיד יהיו בצד של הכסף הטיפש, יכול להיות שהם יתחלפו במהלך השנים (תהליך שעשיתי בעצמי) אך תמיד יבואו אחרים.

את ההשקעה הראשונה שלי ביצעתי לפני 13 שנים וזה עדיין לא השתנה גם כיום.

מוזמנים לשתף אותי במייל raz@razgamliel.com

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם