fbpx

לימודים פיננסיים – האם מתאים לכם "לעבוד עם כסף"?

לימודי פיננסיים ושוק ההון

דאגות כלכליות – איך עוברים מהפסד לרווח

כולנו רוצים חיים ללא דאגות כלכליות . איך ניתן להגיע למצב כזה? דרך למידה של ניהול כסף. אחד התחומים החשובים ביותר בעשור האחרון הוא ניהול פיננסים. הוא משתלב לנו בחיי היום יום כמעט בכל דבר שאנחנו עושים. אנחנו מתנהלים עם כסף כל הזמן, יש לנו תקציב אישי, משפחתי שאנחנו מנהלים.
אנשים רוצים לנהל את הכסף שיש להם ולייצר תזרים כסף נוסף, אנשים רוצים לייצר כסף מכסף להרוויח ולא להפסיד, להיות במאזן חיובי בבנק ועדיין לחיות בצורה מכובדת.  אז איך עושים את זה? ויותר מזה, איך עושים את זה נכון?
כמו בכל תחום בחיים, גם פה אין קיצורי דרך אבך יש הרבה דרכים שבהם ניתן ללמוד את התחום ולהכיר שיטות שונות להבין את הנושא הפיננסי אם זה דרך נדל"ן , השקעות, ניהול משפחתי פיננסי, ייעוץ פיננסי, מסחר במניות, שוק ההון, ייעוץ כלכלי ועוד ..

לימודים פיננסיים – תחום מיוחד ששווה להכיר

תחום מרתק שמרכיב את הבסיס של הכלכלה העולמית וגם מניע אותו קדימה. כאשר אתה יודע להשקיע בחכמה אתה תורם גם לכלכלה וגם לחברה כולה. באמצעות הידע שתרכשו בתחום אתם יכולים לעסוק במגוון רחב של משרות כגון: מנהלי השקעות, מנהלי קופות גמל, סוחרים בבורסה, אתם תקבעו לאיזה כיוון אתם רוצים להתפתח והאם אתם רוצים לעסוק בזה באופן עצמאי או להשתלב בארגונים כמו בנקים וחברות ביטוח.

כאשר אתם מעמיקים את הידע שלכם בתחום הפיננסי אתם למעשה לומדים לבחון את אפשרויות המימון שלכם, לבדוק כדאיות השקעה, ללמוד לבחור באסטרטגיות השקעה מיטביות.

מה המקומות הבולטים שניתן ללמוד בהם ניהול פיננסי?

מכללת אורין שפלטר,

מציעים מסלול לימודים פרקטי ממוקד מטרה. לקבוצה ניסיון רב בהוראה פיננסית כולל הכשרות מקצועיות למבחני הלשכה של גופים כמו משרד האוצר, הרשות לניירות ערך, משרד התמ"ת וקורסי העשרה שונים במוסדות פיננסיים.


המכללה האקדמית ספיר

המרכז ללימודי חוץ , במקום מוצעים קורסים שונים בתחומי הניהול הפיננסיים הן למתחילים בתחום ללא ידע קודם והן למנוסים.
בין המסלולים השונים ניתן למצוא: קורס חשבי שכר, קורסים בהנהלת חשבונות, קורס הכשרת יועצי מס והשתלמויות לחשבי שכר בכירים.
דוגמא ליתרון קורס הכשרת יועצי המס: קורס הכשרת יועצי המס מאפשר לתלמידיו לרכוש ידע עיוני וכלים מעשיים לביצוע ייעוץ מס מקצועי ואמין לצד הכנה לבחינות הנערכות על ידי נציבות מס הכנסה לקבלת תעודת יועץ מס מורשה.
ההסמכה כיועץ מס היא ההסמכה הגבוהה ביותר הקיימת בישראל בתחום החשבונאות למי שאינו רואה חשבון.

רז גמליאל

קורס מסחר במניות בשוק ההון האמריקאי, הקורס מאפשר ללמוד בשיטה ייחודית איך לאתר הזדמנויות בשוק ההון, איך לנהל אותם, ניהול סיכונים, קריאה וניתוח דוחות פיננסיים, הבנה וניתוח חדשות תוך הערכה של פוטנציאל תנועה של המניה על סמך מדדים טכניים בשילוב מנצח עם ניתוח פונדמנטלי של חדשות ודוחות.
הקורס כולל מאות שעות של שיעורי וידאו בנושאים ייחודיים: הערכת שווי חדשות, ניסויים קליניים בחברות פארמה, דוחות SEC, ניתוח דוחות פיננסיים, אסטרטגיות מסחר מגוונות ופיתוחים בלעדיים שאין בארץ ובעולם. הקורס מתאים גם לאנשים ללא ניסיון בתחום.

אוניברסיטת אריאל בשומרון

לימודי תעודה, המחלקה מתמקדת בעיקר במקצועות מבוקשים ועוזרת לתלמיד לפתח מיומנויות מקצועיות וניהוליות אשר יעזרו לו להשתלב בשוק העבודה הישראלי.
במסגרת הלימודים ניתן לבחור בין הקורסים הבאים: קורס הנהלת חשבונות סוג 1+2, הנהלת חשבונות 3, חשבי שכר בכירים, ניהול סיכונים פיננסיים –  (Financial Risk Manager (FRM שזאת ההסמכה המקצועית והמכורת בעולם המיועדת למנהלי סיכונים מקצועיים. 


המכללה למינהל

מציעה מספר קורסים בתחום הפיננסי, קורס הדגל שלה הוא מינהל רכש ולוגיסטיקה בכיר.
במסגרת הקורס נחשפים להכרה מעמיקה של שוק ההון והבורסות בארץ ובעולם.
לומדים על תכנון וניהול פיננסי על מרכיביו השונים, לרבות משכנתאות ושוק הנדל"ן, ביטוח פנסיוני, קרנות הפנסיה, קרנות הפנסיה, תיק השקעות, תוכניות חיסכון ומדדים. 
במכללה פועלות גם חטיבות קורסים בתחומי החשבונאות, העיצוב, המחשבים ועוד תחומים.

המכללה לניהול,

במכללה זו פועלת חטיבה למקצועות הניהול והפיננסים, בה אפשר למצוא קורסים כגון קורס בנקאות ופיננסים, קורס חשב שכר בכיר, קורס יועצי משכנתאות. בקורס המרכזי של בנקאות ופיננסים מעבר חומר המקנה מיומנויות רוחביות ומקיפות בנושאי הפיננסיים והבנקאות.
הלימודים מתמקדים בהבנת צרכיהם הפיננסיים הייחודיים של הלקוחות וכיצד ניתן להתאים מנופים פיננסיים יעילים עבורם.

קבוצת יוזמה,

מציעה קורס מסחר מתקדם אשר מבוסס על שיטת מסחר שנקראת "תבניות הרמוניות" ע"פ השיטה מזהים נקודות כניסה קיצון לעסקאות במסחר במניות.
השיטה מכוונת ליחסי סיכוי סיכון של 1:3 לפחות ומבוססת על מתנדים טכניים בלבד.

המכללה המשותפת

מציעה קורס ניהול בנקאות ופיננסיים. מערכת הבנקאות היא עמוד תווך בפעילות הכלכלית של המדינה והחברה.
מטרת מסלול הלימוד היא הכשרת עובדים מקצועיים לעבודה במגזר הבנקאי על כל רבדיו, ולהעניק כלים בתחומי הבנקאות, הניהול והפיננסיים להשתלבות בהצלחה בתחום והתקדמות מקצועית בו .
במסלול לומדים מונחי יסוד בכלכלה, מבוא לכלכלת ישראל, סוגי בנקאים ותפקידם, מדד המחירים לצרכן, סוגי משכנתאות ועוד..

מכללת פסגות,

קורס ניהולי פיננסי,חושף את התלמיד לעולם ההשקעות ארוכות הטווח, קרנות נאמנות, תעודות סל וניהול כספים. הקורס כולל היכרות עם מכשירים פיננסיים והטבות מס, מודלים טכניים להשקעה ארוכת טווח ואסטרטגיות השקעה פונדמנטליות.

IFI  – המכון הישראלי לפיננסי,

ניהול תיק אג"ח. מציע קורס העוסק גם באספקטים תיאורטיים וגם מעשיים של ניהול תיק אג"ח. אג"ח ממשלתי וקונצרני, היכרות עם עקום התשואות, סיכון אשראי, סיכוני שוק ותמחורם. הקורס מכשיר את התלמיד לניהול תיק אג"ח.

ניהול פיננסי בלהב,

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב אשר מקנה כלים ניהוליים במגוון תחומי ידע פיננסי, מימון , חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית ודיווח כספי מיסוי.

BDO  – הסמכה בינלאומית בתכנון פיננסי CFP,

הבנת המערכת הפיננסית האישית משפחתית, קביעת מטרות וסדרי עדיפויות, הכרת הנכסים, התחייבויות וסוגיות כמו תכנוני מיסוי הון. חלק מהנושאים הנלמדים הם: מוצרים פנסיונים והגנות פיננסיות, השקעות והקצאות נכסים, ניהול סיכונים, מיסוי כללי ופנסיוני, ניהול כלכלת המשפחה.

ניהול פיננסי , איפה לומדים?
ניהול פיננסי , איפה לומדים?

כמה זמן נמשך קורס כזה וכמה הוא עולה?.

קיימים מגוון רחב של קורסים בשוק מקורסים של כמה עשרות שעות בודדות ב- 5-8 מפגשים ועד קורסים של מעל 200 שעות בין אם פרונטליים או בדיגיטל.
כמות המפגשים או מספר שעות הלימוד בקורס הם כמובן תלויים בסילבוס הקורס.
העלויות ברובן יהיו באלפי שקלים. וינועו בטווחים רחבים כתלות בתוכן הקורס, באופיו ובאורכו.

היכן יכולים להשתלב בוגרים של קורסים פיננסיים?

כמו שניתן להבין מהסקירה שערכנו במאמר זה יש מגוון של תפקידים מסורתיים שניתן להשתלב בהם לאחר לימודים פיננסיים כמו חברות ביטוח, בנקים, חברות גדולות שמחזיקות מחלקות כלכליות, משרדי ממשלה, ייעוץ השקעות, נדל"ן, הערכות שווי, ייעוץ מס וכמו כן צצו בשנים האחרונות גם מקצועות חדשים יותר כמו מסחר בשוק ההון, ניהול תיקים וייעוץ כלכלי- פיננסי (קואצ'ינג כלכלי) . 
חלק מהאנשים יחפשו את דרכם כשכירים בארגונים עסקיים גדולים או קטנים וחלק אחר יעדיף דווקא לנסות את דרכו כעצמאי. מעבר לכך, התובנות והידע שרוכשים במגוון הקורסים הנ"ל עוזרים לא רק להשתלבות בתפקידים מקצועיים אלא גם משפרים את התנהלותנו  הכלכלית ברמה האישית וברמה המשפחתית.

שתפו לחברים:

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם