fbpx

השפעות פונדמנטליות על המסחר הטכני (2)

תוכן עניינים

השפעות פונדמנטליות על המסחר הטכני

ביצועים פיננסיים של חברות וההשפעה הקריטית על הצד הטכני

במאמר הנוכחי ננסה להבין כיצד ביצועי החברות בספרי החשבונות משפיעים על תנועת המחירים.

למדנו כיצד צמד המילים “הצפת ערך” עומדות בראש מקבלי ההחלטות בדירקטוריון הגופים הגדולים. כאשר מניות זהות לחלוטין (פלחי שוק, סקטור ומדינה) מוחזקות בידי גופים גדולים ונוצר מהלך של מימושים (במדינה עצמה ובסקטור המניה, ביחד או לחוד) המניה החלשה יותר מבחינת הנתונים הפונדמנטליים תספוג מכה כואבת יותר מאחותה התאומה. הסיבה היא פשוטה, מניות בעלות נתונים פונדמנטליים חלשים בהשוואה לסקטור שלהן מגלמות מרכיב גבוה של סיכון ולכן ייספגו פגיעה משמעותית יותר.

לפניכם סיטואציה של 2 חברות זהות בפלחי השוק שלהן(חברות אינטרנט), שתיהן משתייכות לאותו סקטור(מידע באינטרנט) ואפילו לאותה מדינה (סין). מניית YY מול מניית BITA, קרב בין שתי חברות סיניות החולשות על אותו סקטור.

המרכיבים הקריטיים בהצפת הערך

נבחן שני מרכיבים חשובים בהצפת הערך של המניות (מכפיל רווח ומכפיל הכנסות):

1.מכפיל הרווח –מספר השנים בהם ייקח לחברה להרוויח את מה שהיא שווה. לדוגמא: החברה שלי “RG SWING TRADING” בע”מ הרוויחה בשנת 2014 סך של 1 מיליוןשקלים ושווי החברה בבורסה הינו 10 מליון ש”ח משמע שמכפיל הרווח של החברה הינו 10 (בנתונים הנוכחיים ייקח לחברה שלי 10 שנים על מנת להרוויח את שווי השוק הנוכחי שלה שהוא 10 מליון ש”ח בהנחה והרווח נשאר 1 מליון ש”ח בשנה)

2. מכפיל הכנסות – יחס בין סך המכירות השנתי של חברה לשווי השוק הנוכחי שלה. לדוגמא: “RG SWING TRADING” בע”מ נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 10 מיליון ש”ח ובעלת מחזור מכירות של 5 מיליון ש”ח בשנה משמע שמכפיל ההכנסות הינו 2. (שווי שוק 10 מילון ש”ח חלקי מחזור מכירות שנתי, 5 מיליון ש”ח). מכפילים נמוכים לרוב מגלמים סיכון קטן יותר בהשקעה בחברה בעיני המשקיעים. חברה שיודעת להפיק רווח גבוה יותר מהכנסותיה בהשוואה למתחרה שלה לרוב תיפגע פחות כאשר יש ירידות בשווקים. חשוב לזכור כי מחיר המניה בשווקים מגלם את הנתונים הפונדמנטליים וצפי המשקיעים מביצועי המניה בעתיד, אך יחד עם זאת ובהמשך לפרק מספר אחד בניתוח הפונדמנטכני, גופים גדולים אשר מחזיקים במניה ומעוניינים למכור אותה כעת עקב עליית הסיכון מסיבה כלשהו(דוחות/הודעת חברה) יצטרכו להתאזר בסבלנות, שכן מכירה של כמות מניות גדולה עלולה להתארך לפרקי זמן של בין ימים לשבועות ואף חודשים.

הגענו לעיקר, כעת אתם יכולים להסתכל בשרטוט הגרף ולהביט בנתונים:

 

האם הדייט בין הנתונים הפונדמנטלים לטכני יבשיל לחתונה?

הדוגמא מתייחסת למצב בו אני בוחן מניה לעסקת שורט ואיתרתי את מניות BITA ו YY כמניות בעלות פוטנציאל שכזה.

ראש השרטוט- השוואה של מכפילי הרווח וההכנסות מצביעים על יתרון ברור מבחינה פונדמנטלית למניית YY, זוכרים? מכפילים נמוכים מגלמים סיכון נמוך יותר בחברה. 20% הפרש במכפיל הרווח ו 10% הפרש במכפיל ההכנסות. בשני הפרמטרים מניית YY מובילה על BITA , משמע BITA היא מניה פגיעה יותר מ YY.

הביטו במספרים המוקפים בעיגול בשרטוט: עיגול מספר 1: בזמן ש YY שומרת על רמת מחיר בטווח צר ולא שברה את הנמוך של חודש מרץ. מניית BITA שברה את הנמוך והתבססה על רמת המחיר הנמוכה ביותר שלה השנה.

עיגול מספר 2: חודש וחצי שלילי בשווקים בסין שלח את YY לירידות של 27% בעוד BITA ירדה ב 38%.

עיגול מספר 3: מתחילת השנה מניית YY ירדה ב 10% ואפילו הייתה חיובית לכמה שבועות מניית BITA במגמת ירידה ברורה ואיבדה כ 48% משווי השוק שלה. אז כיצד כל המידע עליו דיברנו מסייע לנו בקבלת החלטות במסחר? מאוד פשוט, כאשר אנחנו מאתרים מניה מעניינת אותה אנו רוצים לסחור בכיוון מסוים יש לבצע בדיקה פשוטה באמצעות אתר FINVIZ, בבדיקה ננסה למצוא חברה שהיא כמו אחות תאומה (אותה מדינה, סקטור, עיסוק, בקיצור חברה מתחרה).

לאחר שמצאנו נבחן את המכפילים, נשווה לביצועי המניות בתקופה האחרונה. ההשוואה מאפשרת לנו להעלות את תוחלת העסקאות שאנחנו מנהלים. ללא פיסת הפאזל הפונדמנטלית יכול מאוד להיות שהייתם בוחרים שורט במניית YY על פני BITA ומפסידים בעסקה (או מרווחים ממש בקטנה) במקום לזכות בכל הקופה. תזמון הוא הכל בשווקים הפיננסיים, כשניתוח פונדמנטלי וניתוח טכני נפגשים לדייט, הסיכוי של הדייט להמשיך אל מתחת לחופה (עסקה רווחית בתיק הסווינג שלנו) עולה באופן משמעותי.

מוזמנים לשתף אותי במייל raz@razgamliel.com

רז גמליאל

שתפו לחברים:
מאמרים נוספים
בואו לגלות את סודות שוק ההון. בחינם.

אסטרטגיות המסחר הייחודיות של רז גמליאל מתגלות לראשונה ולאחר 9 שנים של מסחר בכסף אמיתי בבורסה. 

להורדת הספר מלאו את הפרטים
הצטרפו אלינו לרשימת ה VIP
קבלו עדכונים חמים לפני כולם

הגשת מועמדות

מלאו פרטים ונמשיך..

בואו נדבר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם